اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارائه خدمات الکترونیکی

بر اساس تفریغ بودجه ۹۶، به شرکت‌های تابع وزارت ارتباطات اجازه داده می‌شود،با تائید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر، ایجاد اپراتور خدمات الکترونیکی اختصاص دهند.

اختصاص ۱۴۰ میلیارد تومان به سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارائه خدمات الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش تفریغ بودجه ۱۳۹۶ کشور که بیانگر عملکرد دستگاهها در گرفتن اعتبار بودجه است، در بند ج  جزء 1 آمده است: به شرکت‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود، تائید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک هزار و 400 میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود و برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، ایجاد کارور(اپراتور)های ارائه کننده خدمات الکترونیکی در کلیه بخش‌ها، حمایت از طرح (پروژه‌) های توسعه‌ای اشتغال آفرین و با صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجوه اداره شده بر اساس آئین‌نامه‌ای که به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهند و مابه‌التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت نمایند.

تفریغ بند (ج)

تفریغ جزء 1

هیأت وزیران در جلسه مورخ 21/3/96 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه بودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی این جزء را تصویب نموده که طی شماره 34876/ت54388ه مورخ 27/3/96 ابلاغ شده است. لازم به ذکر است آئین‌نامه اجرایی مذکور اصلاح و طی شماره 71087/ت54575ه مورخ 11/6/96 ابلاغ شده است.

مجمع عمومی شرکت سهامی ارتباطات زیرساخت در تاریخ 13/8/96 در اصلاحیه بودجه شرکت یاد شده با توافق سازمان برنامه و بودجه کشور به استناد مفاد این جزء مبلغ 700 میلیارد ریال بابت وجوه اداره شده منظور و تصویب نموده است.

مطابق دستور 8/1/97 وزیر ارتباطات در مورد واریز مبلغ 700 میلیارد ریال به عنوان وجوه اداره شده به بانک عامل بر اساس ماده 6 آئین‌نامه اجرایی و ماده 7 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، در تاریخ 21/1/97 مبلغ یاد شده به صورت تعهدی در حساب‌های سال مالی 96 منظور تا پس از تصویب و ابلاغ بودجه اصلاحی و همچین تامین نقدینگی لازم نسبت به واریز آن در سال 97 به حساب بانک عامل اقدام گردید وجه مذکور طی سند مورخ 28/12/96 به حساب اسناد پرداختنی شرکت منظور و به صورت تعهدی در دفاتر ثبت شده، لیکن علیرغم انعقاد قرارداد عاملیت به تاریخ 27/12/96 با شرکت پست ایران اقدامی جهت واریز به حساب بانک عامل انجام نشده که مبین عدم رعایت مفاد حکم ماده 4 آئین‌نامه اجرایی این جزء است.

بر اساس ماده 5 آئین‌نامه اجرایی کارگروه موضوع این جز باید متشکل از نمایندگان منتخب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور باشد، لیکن اعضای کارگروه مزبور بر اساس تصویب نامه شماره 192446/ت50352ه مورخ 28/12/92 صرفا با انتخاب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین و منصوب گردیده‌اند که مبین عدم رعایت مفاد حکم ماده فوق‌الذکر است.

شایان ذکر است سایر شرکت‌های مشمول از مجوز این جزء استفاده ننموده‌اند.

جزء 2

به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود از طریق سازمان‌های توسعه‌ای و شرکت‌های تابعه خود نسبت به مشارکت خصوصی، عمومی داخلی و خارجی به منظور انجام طرح (پروژه‌)های دولت الکترونیک و توسعه خدمات الکترونیکی اقدام نماید منابع مورد نیاز جهت سرمایه‌گذاری بخش دولتی از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و منابع داخلی شرکت‌های تابعه با تائید سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می‌شود.

تفریغ جزء 2

در سال 96 از مجوز این جزء استفاده نشده لذا این جز فاقد عملکرد است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول