اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برگزاری چهاردهمین دوره بین‌المللی مسابقات رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت: چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

برگزاری چهاردهمین دوره بین‌المللی  مسابقات رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل

محمدمهدی فلاحتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: چهاردهمین دوره مسابقات رباتیک و هوش مصنوعی  اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیرگاهی است علم رباتیک در تمامی صنایع ریشه دوانده و جایگاهی مناسب را برای سرمایه‌گذاری به‌منظور بهبود عملکرد به‌دست آورده است، افزود: در پی امتیازاتی که علم رباتیک برای صنایع مختلف فراهم کرده، موجبات نگاهی متفاوت در قالب مساله‌ فنی و مهندسی ویژه را فراهم کرده است.

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اضافه کرد: در جوامع مختلف برای افزایش سطح علمی، بهبود موقعیت و رتبه خویش و نیز به‌منظور تقویت نیروهای فنی و مهندسی، مسابقات ویژه‌ای با رویکردهای«ماموریت محور» با عنوان مسابقات رباتیک برگزار می‌شود.

فلاحتی بیان کرد: دبیرخانه دائمی رباتیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که فعالیت در حوزه رباتیک و به‌ویژه برگزاری مسابقات رباتیک که آوردگاهی برای سنجش توانایی تیم‌های فعال در این عرصه است را از رسالت‌های اصلی خود می‌داند؛ به‌عنوان برگزارکننده پُرسابقه‌ترین و شناخته شده‌ترین مسابقه رباتیک در سطح کشور با عنوان «مسابقات رباتیک روبونیت RoboNIT» همچون سالیان گذشته چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک خود را در سال «رونق تولید» برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن نامگذاری سال 1398 از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) شورای مرکزی دبیرخانه به همراه کادر برگزاری این دوره از مسابقات تمامی تلاش خود را برای حصول نتیجه‌ای مطلوب و درخور از این مسابقات برای ایجاد ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه خواهند کرد.

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یادآور شد: مسابقات روبونیت که از سال 1374 به‌صورت درون استانی و از سال 1381 تا به امروز به‌صورت کشوری برگزار شده است؛ پس از پیگیری‌های انجام شده از سوی دبیرخانه دائمی رباتیک، در سال 1395 با کسب مجوز از سوی وزارت علوم و فناوری از دوره دوازدهم، مسابقات خود را با همکاری وزارت علوم و فناوری به‌صورت بین‌المللی برگزار کرده و در این زمینه چهاردهمین دوره آن نیز به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

فلاحتی اظهار کرد: چهاردهمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک، هوش مصنوعی و نمایشگاه اختراعات و ابتکارات روبونیت به همراه رویداد استارتاپی COM Challenge از هشتم تا 10 اردیبهشت ماه سال 1398 با عنوان20 لیگ در زمینه‌های رباتیک، هوش مصنوعی و کسب‌کارهای نوپا برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این لیگ‌ها شامل ربات‌های مسیریاب دانش‌آموزی و دانشجویی، مسیریاب رالی، جنگجوی دانش‌آموزی ۱۷، ۳۵و ۶۰ کیلوگرم ، پرنده دقتی و سرعتی، حل ماز، مین‌یاب دستی، آتش‌نشان، زیردریایی، فوتبالیست دانش‌آموزی، هوش مصنوعی، عملیات ممکن، ترافیک،لوله‌نورد و نمایشگاه اختراعات و ابتکارات و رویداد استارتاپی است.

دبیر برگزاری مسابقات رباتیک در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در پایان گفت: امیدواریم این دوره از مسابقات نیز با تجربه بالا و انگیزه و پشتکار کادر برگزاری، زمینه رقابتی علمی ،حساس و پُرشور و هیجان را فراهم کند.

انتهای پیام/86034/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول