اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

نمی‎شود کسی منتظر امام زمان(عج) باشد اما انقلابی نباشد

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه انقلاب اسلامی زمینه‎ساز فرایند ظهور امام زمان(عج) است، گفت: نمی‎شود کسی منتظر امام زمان(عج) باشد اما انقلابی نباشد.

نمی‎شود کسی منتظر امام زمان(عج) باشد اما انقلابی نباشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمود ترابی پیش از ظهر امروز در جمع مردم گنبدکاووس اظهار کرد: برخی تصور می‎کنند ظهور یک حادثه است روزی را اعلام می‎کنند که ظهور انجام شده حال آنکه این تعریف درستی نیست بلکه ظهور یک فرایند است و امام راحل فرمودند این قرن، قرن غلبه مستضعفین بر مستکبران و غلبه حق بر باطل است لذا انقلاب اسلامی زمینه‎ساز فرایند ظهور امام زمان(عج) است.

وی ادامه داد: باید مناسب این فرایند و انقلاب، ظهور و انتظار را تفسیر کرد، نمی‎شود کسی منتظر باشد اما انقلابی نباشد و یا پیرو اسلام باشد اما ضداستکبار جهانی نباشد و صف مستضعفین دنیا را تقویت نکند، نمی‎شود کسی اسلام  و ظهور را تصور کند اما اسلام انقلابی و مبارز و حساس به سرنوشت جامعه را کنار بگذارد.

*اسلام لیبرال‎ها ضد نهضت قرآن است

وی با بیان اینکه لیبرال‎ها و کسانی‎ که به فکر جامع مدنی غیرنبوی هستند دو تصور باطل دارند و معتقدند، می‎توان اسلام داشت و مقابل استکبار قرار نگرفت، گفت: اسلامی که لیبرال‎ها در قالب اسلام نو تعریف می‎کنند ضد نهضت اسلام و قرآن است که باید به آن توجه کرد.

وی متذکر شد: برخی رسانه‎ها از فرمایش مقام معظم رهبری در تجلیل از روز ارتش تنها این جمله «دشمن را جری نکنید» را تیتر کردند حال آنکه معظم‎له فرمودند: «اسلام بدون مبارزه با استکبار نداریم البته که نباید دشمن را جری کرد.»

وی تأکید کرد: این روزها کسانی که باقیمانده افرای هستند که روزهای سیاه فتنه 88 را ایجاد کردند و برخی نیز از کشور فراری شدند در تحلیل وضعیت امروز کشور می‎گویند ما در وضعیت حاد قرار داریم و با انفجار مشکلات مواجه هستیم و در این شرایط باید به وحدت و همدلی روی بیاوریم اما نگاه مقام معظم رهبری این است که ما در بهترین موقعیت قرار داریم و آمریکا در سراشیبی قرار دارد.

وی اضافه کرد: هیچ کسی در دنیا نتوانست مانند مقام معظم رهبری شرایط را تفسیر و تحلیل کند، البته اخیراً برخی می‎گویند آمریکا در حال افول است این در حالی است که مقام معظم رهبری در سال 1371 در حرم حضرت معصومه (س) فرمودند: «من از دور صدای خرد شدن استخوان‎های آمریکا را می‎شنوم.»

وی افزود: همه انقلابیون، ملت ایران، ارکان و نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری همراه هستند و هر کسی هم که تابع رهبری نیست قلب خود را پاییزی کرده است.

*بروز و ظهور باطن ملت ایران در حادثه سیل

وی با تأکید بر اینکه همه ما در کشور وحدت داریم و حاشیه‎ای در کشور وجود ندارد، اذعان کرد: در حادثه سیل اخیر بروز و ظهور باطن ملت ایران را مشاهده کردیم، خدمات‎دهی، اظهار محبت و روشن شدن حقایق نسبت به روحانیت، نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  در سیل اخیر بروز و ظهور پیدا کرد.

وی تأکید کرد: سیل اخیر نشان داد ما در بهترین موقعیت قرار داریم و باید تحلیل‎های نادرست برخاسته از اذهان ضدانقلاب‎ها را نادیده گرفت، ما جنگ‎طلب نیستیم اما معتقدیم اسلام قرآنی بر علیه طاغوت است.

وی بیان کرد: به دلیل موقعیت جهانی و یکپارچگی دنیا، درگیری بین حق و باطل ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است و دو راه عزت و ذلت در پیش روی دنیا است و راه ذلت همان راه عمرالبشیرها، قزافی‎ها و امثال آن است که با دست خود سلاح‎های خود را تحویل دادند و این نتیجه ذلت و انتخاب راه دیگری به جز راه ملت ایران است.

وی گفت: راه ملت ایران عزت، بزرگی و راه جهاد، مقاومت و ایستادگی است و براساس پیش‎بینی‎ها افول آمریکا آنقدر سرعت دارد که تا پنج سال آینده آمریکا محور حرکت‎های امروز نخواهد بود و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا در حال احتضار است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری به برخی دولتمردانی که هنوز چشم طمع بازگشت به برجام را دارند فرمودند به‎دنبال کسانی که در حال فروپاشی و اضمحلال هستند، نباشید.

وی با تجلیل از افتخارآفرینی نیروهای مسلح در صحنه‎های مختلف به‎ویژه در حادثه سیل اخیر بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز از سرهنگ بزرگواری که خود را خم کردند تا مردم سیل‎زده سوار خودرو شوند به‎عنوان الگویی زیبا از ایثار و فداکاری نیروهای مسلح تجلیل کردند.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول