اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خسارت 442 میلیارد تومانی سیلاب اخیر در کرمان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: در جریان سیلاب اخیر در کرمان، 442 میلیارد تومان خسارت به زیربخش‌های کشاورزی، تاسیسات، زیربنایی، مدارس و ... در استان وارد شده است.

خسارت 442 میلیارد تومانی سیلاب اخیر در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدائی استاندار کرمان صبح امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان از همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برای امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده به ویژه حمیدیه خوزستان تقدیر کرد و اظهار داشت: در مجموع هماهنگی‌‌ها و اقدامات مناسبی در این راستا انجام شد.

وی عنوان کرد: استان کرمان طی یک هفته بارندگی حدود 50 و 60 میلی‌متر را داشت که با مدیریت و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اوضاع تحت کنترل بود و خسارت‌های چندانی نداشتیم.

استاندار کرمان به بازسازی‌ها نیز اشاره داشت و افزود: بازسازی در مناطق سیل‌زده کشور به عهده وزارت کشور و استانداری‌ها گذاشته شده است، اما اصلا اینگونه نیست که این مسئله موجب غفلت ما از مسائل استان شود.

فدائی با تاکید بر اینکه ما مدیریت بازسازی را به عهده داریم که توسط بنیاد مسکن صورت می‌گیرد، افزود: منابع مالی این بازسازی‌ها از منابع استانی نیست، بلکه تلفیق از کمک‌های دولت، مردم و منابع بانکی است.

استاندار کرمان به مسئله تغییراتی که در مسیر رودخانه‌ها صورت گرفته، پرداخت و گفت: هر اقدامی در این زمینه در شهرستان‌ها باید با مصوبه شورای مدیریت بحران صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه اقدامی که خارج از مصوبه شورای مدیریت بحران استان صورت گیرد و منجر به بروز حادثه‌ای شود، مدیر مربوطه باید پاسخگو باشد.

40 هزار میلیون ریال خسارت برای بارندگی اسفند ماه

سعیدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان نیز عنوان کرد: اوج بارندگی‌های استان کرمان از 24 تا 26 فروردین بود که به لحاظ اخطارها و هشدارهای مدیریت بحران کشور، وزارت کشور، هواشناسی و برگزاری جلسات متعدد در استان کمترین میزان خسارت را داشتیم.

وی با بیان اینکه خسارت به زیربخش‌های استان وارد شده است، ادامه داد: در جریان سیلاب اخیر راه 225 روستا قطع شد، دو روستا با هشت خانوار تخلیه شد و 16 روستا مورد تهدید جدی قرار داشت.

سعیدی عنوان کرد: پنج روستای استان کرمان و برخی از منازل آنها دچار آبگرفتگی بودند، برق و آب روستایی چند روستا نیز قطعی گزارش و در اولین فرصت برقرار شد.

وی خاطرنشان کرد: 9 راه اصلی استان بر اثر سیلاب دچار قطع ارتباط شد که همه برقرار شده به غیر از جاده شهداد - نهبندان و راور - دیهوک به دلیل تخریب گسترده ممکن نشد و در حال حاضر نیروهای راهداری در حال پیگیری امور هستند.

سعیدی با بیان اینکه 442 میلیارد تومان خسارت به زیربخش‌های زارعی، باغی، منابع طبیعی، تاسیسات، زیربنایی، مدارس و ... دراستان وارد شده است، افزود: برای بارندگی 11 و 12 اسفند ماه با مصوبه هیئت وزیران، 40 هزار میلیون ریال خسارت تعیین شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان بیان داشت: مقابله با سیلاب و ایمن‌سازی شهرها و روستاها، لایروبی و ایمن‌سازی رودخانه و پل‌ها، ایجاد سیل‌بندها و ... انجام گرفت.

وی ابراز داشت: ارسال کمک‌ها به استان‌های سیل‌زده از گلستان آغاز شده و سپس به استان لرستان و با تعیین کرمان به عنوان معین شهرستان حمیدیه تمام کمک‌های استان به صورت مترکز به این بخش ارسال شد.

سعیدی ادامه داد: در مجموع 146 دستگاه ماشین‌آلات سنگین و سبک به استان خوزستان ارسال شد که 77 دستگاه در شهرستان حمیدیه به کار گرفته شدند.

یک ریال از اعتبارات دولتی استان در بحران حمیدیه هزینه نشد

حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی نماینده استاندار کرمان در امور رسیدگی به سیل‌زدگان و مسئول ستاد معین شهرستان حمیدیه گفت: 60 نفر از مدیران کل و معاونان و کارشناسان ادارات اجرایی کرمان در حمیدیه به صورت مستمر حضور داشتند. 

وی بیان داشت: در زمان حضور تیم کرمان شهرستان حمیدیه تخلیه شده و خالی از سکنه بود، 20 روستا کاملا زیر آب بودند، شهروندان در اردوگاه‌ها مستقر شده و تعدادی هم در کنار دام‌های خود مانه بودند.

محمودآبادی افزود: بعد از حضور تیم کرمان در شهرستان حمیدیه، سیل بندهایی که از قبل در اطراف شهر وجود داشتند و استاندارد هم نبودند با استفاده از ماشین‌آلات و تیم‌های مهندسی مقاوم‌سازی و با همکاری مردم از شدت بحران کاسته شد.

نماینده استاندار کرمان در امور رسیدگی به سیل‌زدگان و مسئول ستاد معین شهرستان حمیدیه گفت: همدلی و هماهنگی و صمیمت میان دستگاه‌های استان در حمیدیه زبان‌زد بود و مورد تقدیر مسئولان استان خوزستان قرار گرفت.

محمودآبادی به حضور فعال ستاد عتبات و نانوایان استان در خوزستان اشاره داشت و گفت: شهرستان حمیدیه الگوی بسیار خوبی شد و با اتمام مرحله اول امدارسانی و سرویس‌دهی، بخشی از ماشین‌آلات استان از منطقه خارج شدند.

وی تامین و راه‌اندازی آب شیرین کن و بسته‌بندی آب حمیدیه را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: در حال حاضر 10 دستگاه موتوپمپ کف کش تحویل شهرداری حمیدیه شد که الان مستقر و با کمک موتوپمپ‌های سپاه در حال انجام کار هستند.

محمودآبادی گفت: یک ریال از اعتبارات دولتی استان در بحران حمیدیه هزینه نشد و تماما از بخش خصوصی و شرکت‌های صنعتی معدنی کمک شد، دولت تجربه و حضور مدیران را در جریان بحران داشت.

انتهای پیام/80017/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول