اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

نیلی: بیش از ۴۵ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند

رئیس دانشگاه تهران گفت:‌ در ابتدای انقلاب می‌گفتند زنان خانه‌نشین می‌شوند اما در حال حاضر بیش از ۴۵ درصد دانشجویان را بانوان تشکیل می‌دهند.

نیلی: بیش از ۴۵ درصد دانشجویان را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در مراسم اختتامیه جشنواره زن و علم که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: خوشبختانه نقش زنان در حوزه علم و فعالیت‌های دانشگاهی گسترده‌تر شده است و هنگامی که آمار حضور دختران و زنان در دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، افراد از کشورهای خارجی از شنیدن این آمار و ارقام بهت‌زده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در ابتدای انقلاب می‌گفتند که قرار است زنان ایرانی در خانه بمانند، اما اکنون بیش از ۴۵ درصد از دانشجویان ما را بانوان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: همچنین تعداد زیادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و حتی توانسته‌اند در سمت ریاست دانشکده مشغول کار شوند.

احمدآبادی در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت ارزشمندی از حضور زنان در کشور وجود دارد که امیدوارم با بهره‌مندی از آن شاهد پیشرفت ایران باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول