اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پروژه کلان روگذر اسلام آبادغرب سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

شهردار اسلام‌ آبادغرب گفت: پروژه کلان روگذر این شهر طی یک ماه آینده کلنگ‌زنی و ساخت و ساز آن آغاز می‌شود و بسته به اعتبارات استانی تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه کلان روگذر اسلام آبادغرب سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلام آبادغرب، چندی پیش طرحی با یک بنر در شهر اسلام‌ آبادغرب سبب ایجاد سر و صدا و ناراحتی مردم در برهم خوردن چهره شهر و از بین رفتن هویت شهر شد که آن ساخت یک رو گذر و طرحی کلان بود که با وقفه چند ماهه بنا به تصمیم‌گیری‌ها مواجه شد.

بر این اساس خبرنگار فارس برای پیگیری موضوع به گفت‌وگو با شهردار شهرستان پرداخت، شهردار در آغاز، اظهار داشت: در ابتدا تصمیم بر ساخت زیرگذر بود که زیرگذر شهر یکسری خوبی‌ها و یکسری بدی‌ها داشت، خوبی آن درصد تخریبات در سطح شهر بسیار پایین می‌آمد و چهره ثابت شهر باقی می‌ماند.

علی حمیدی‌تبار ادامه داد: اما براساس مطالعاتی که انجام گرفت از لحاظ ژئوفیزیک و آب‌های سطحی و رایزنی‌هایی که با اداره‌های زیر ساخت صورت گرفت مواردی همچون فیبر نوری، مخابرات، گاز ، آب اصلی شهر، فاضلاب و ... که جابه جایی این موارد یا با هزینه‌های میلیاردی مواجه و یا غیرممکن بود طرح تبدیل به روگذر شد.

وی بیان کرد: مورد مهم بحث آب‌های زیرزمینی بود که با توجه به زلزله استان کرمانشاه، سراب شرف‌آباد خشک و بالغ بر 20 اینچ آب بود، اما اکنون با بارش‌های اخیر آب‌های زیرزمینی به شدت بالا آمده و تمامی موارد سبب انصراف از ساخت زیرگذر شد.

حمیدی تبار تصریح کرد: طی جلسات مختلف از جمله شورای ترافیک و مشورت با سمن‌ها تصمیم بر ساخت روگذر شد، براساس مجوزهایی که از میراث فرهنگی در بحث تپه تاریخی شهر در آسیب و یا مخفی شدن آن گرفته شد ساخت طرح بلامانع عنوان شد.

شهردار اسلام آبادغرب تاکید کرد: این رو گذر با ارتفاع 6 متر و 20 سانتی‌متر هیچگونه آسیبی و یا مخفی کردن نمایی در شهر را ندارد و میدان امام خمینی (ره) بدون هیچگونه تغییر به حالت کلی ماندگار است، البته هویت شهر ما یک‌هزار و 200 شهید است، نه یک درخت و یا خیابان که مطرح می‌شود.

حمیدی‌تبار عنوان کرد: این طرح فنی برای مشکلات آینده شهرستان که در حال وسعت و پیشرفت است شکل گرفت، با توجه به اینکه کار سنگین و پرهزینه پیش‌رو است، این طرح از طریق سامانه ستاد دولت به مناقصه گذاشته و به یک شرکت اصفهانی بنا به کلان بودن کار و تایید شورای شهر واگذار شده است.

وی با اشاره به واگذاری پروژه به پیمانکار، ادامه داد:  طرح طی یک ماه آینده کلنگ‌زنی و ساخت و ساز آن آغاز می‌شود و بسته به اعتبارات استانی طی یک‌سال آینده و بدون آسیب به مغازه‌ایی در مسیر طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول