اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اجتماع بزرگ منتظران ظهور برگزار شد

شامگاه یکشنبه، اجتماع بزرگ منتظران ظهور در آستان مقدس امام زاده سید مظفر(ع) برگزار شد.

اجتماع بزرگ منتظران ظهور برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، همزمان با میلاد منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) با حضور آحاد مردم و دلباختگان و شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) اجتماع بزرگ منتظران ظهور در آستان مقدس امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین میرزایی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر میرزایی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم افزود: تمامی انبیا و اوصیایی که مبعوث شده‌اند خصایص و ویژگی‌های خاصی داشتند که در زندگی آنان نمود داشت و امام زمان (عج) هم دارای ویژگی خاصی است ما وظیفه داریم آن‌ها را بشناسیم. 

وی ادامه داد: ویژگی امام عصر(عج) که تجلی‌اش در وظایف و تکالیف ما در زمان غیبت کبری است باعث می‌شود ارتباط ما با امام زمان (عج) تنگاتنگ بشود.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: امام زمان (عج) ما را می‌بیند، مطالبه‌ها و خواسته‌های مارا می‌داند، آن حضرت حی و حاضر است و نسبت به دغدغه‌های ما آگاهی دارد و ما هم درقبال چنین امامی وظایف بسیار خطیری داریم که اگر  به دنبال یافتن محبوبیت در درگاه الهی هستیم باید تکالیف خود را بشناسیم. 

حجت‌الاسلام و المسلمین میرازیی بیان داشت: انس و با قرآن و روایات امروزه در جامعه کم‌رنگ شده است بحثی که متاسفانه در بین نیروهای مذهبی هم دیده می‌شود .

وی تاکید کرد: انس با قرآن و روایات یعنی اینکه حداقل یک صفحه قرآن و یک روایت در روز قرائت کنیم و آن‌ را نصب العین خود در زندگی قرار دهیم. زیرا اولین مطالبه امام زمان(عج) از ما بعد از ظهور این است که با قرآت و روایات اهل بیت (ع)  چه برخوردی داشتید چنانچه پیغمبر (ص) هم در روز قیامت اولین سؤالش از مسلمان رفتارشان با قرآن و روایات است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین میرزایی با بیان حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) خاطرنشان کرد: سه چیز در کره زمین وجود دارد که از همه کار ها محبوب‌تر است و آن سه کار توجه به نماز، نیکی به والدین و توجه حلال و حرام الهی است.

وی ابراز داشت: اولین عملی که در روز قیامت مورد سؤال قرار می‌گیریم  نماز است که اگر نمازمان قبول شد سایر اعمالمان نیز هم قبول می‌شود.

حجت‌الاسلام میرزایی ادامه داد: دومین عمل محبوب در نزد خداوند احترام به پدر و مادر است چنانچه خداوند در قرآن کریم درخصوص نیکی به پدر و مادر توصیه‌های فراوانی کرده است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: بعضی وقت‌ها مشاهده می‌شود که بعضی افراد، حرف بنده‌های خداوند را  عمل می‌کنند اما به حرف خداوند  عمل نمی‌کنند. همه باید به دستورات الهی بی‌کم و کاست اجرا کنند و بدانند که دنیا محل گذر است و هر که به آن دل ببندد ضرر می‌کند.

وی ابراز داشت: جشن برای امام زمان(عج) بسیار پسندیده و لازم است اما کافی نیست و باید در کنار برگزاری جشن‌ها، توجه به معنویت بیشتر شود.

انتهای پیام/88037/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول