اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

استقبال مسؤولان استان بوشهر از طرح «هر مسجد، یک خانه»/ سیل همدلی‌ها سوی سیل زدگان جاری می‌شود

مطرح شدن طرح «هر مسجد یک خانه» از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین​ بازتاب بسیاری را در رسانه‌های کشور و شبکه‌های اجتماعی داشت و عده زیادی از مسؤولان ضمن استقبال از طرح «هر مسجد یک خانه» واکنش های مثبتی را نسبت به آن داشتند.

استقبال مسؤولان استان بوشهر از طرح «هر مسجد، یک خانه»/ سیل همدلی‌ها سوی سیل زدگان جاری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، وقوع سیل و جاری شدن روان آب‌ها در چندین استان کشور سبب خسارت‌های زیادی به بسیاری از نقاط شد تا مردم سال 98 را با دغدغه جدی آغاز کنند. خسارت‌ها تا جایی بود که سعید شیرکوند معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور، خسارت ناشی از سیلاب اخیر در کشور را ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که قطعا جبران این خسارت ها کار راحتی نیست و یک همبستگی ملی را می‌طلبد.

اما از همان دقایق اولیه پس از وقوع سیل در استان‌های گلستان و مازندران سیل همدلی‌ها و وحدت ملی یک ملت سوی سیل زدگان جاری شد و مردم از نقطه به نقطه ایران اسلامی با جمع آوری کمک‌های مردمی و ایجاد پایگاه‌هایی برای یاری رسانیدن به همنوعان خود شتافتند. عده‌ای نیز خود را به محل‌های وقوع سیل رساندند و بیل به دست گونی‌ها را برای جلوگیری از ورود روان آب‌ها به سطح روستاها و شهرها پر از خاک و شن کردند و کیلومترها سیل بند مهربانی و همدلی را در کنار یکدیگر ساختند.

چند روز پس از این اتفاق سردار غلامحسین غیب‎پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین طرح «جهاد همبستگی ملی» را مطرح کرد که بر اساس آن، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود؛ همچنین در قالب این طرح از مردم سراسر کشور با محوریت مساجد دعوت شده در بازسازی و نوسازی منازل مسکونی سیل‎زدگان مشارکت کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین پیرامون این طرح گفته: سامانه‎ای برای این کار تعریف می‎شود که در تمامی حوزه‎ها و پایگاه‎های مقاومت بسیج سراسر کشور فعال خواهد شد. سردار غیب پرور محوریت این طرح را مساجد عنوان کرده که در این طرح هر مسجد در ساخت یک مسکن مشارکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، مطرح شدن این طرح از سوی رئیس سازمان بسیج مستضعفین​ بازتاب بسیاری را در رسانه‌های کشور و شبکه‌های اجتماعی داشت و عده زیادی از مسؤولان ضمن استقبال از طرح «هر مسجد یک خانه» واکنش های مثبتی را نسبت به آن داشته و نیز از مردم خواستند پاسخ مثبتی برای اجرای این طرح دهند. در این بین مسؤولان استان بوشهر با حمایت از طرح«هرمسجد یک خانه» خواستار توجه همه مسؤولان و مردم نسبت به این طرح ملی شدند.  

                                       
طرح «جهاد همبستگی ملی» تامین کننده یک حرکت فرهنگی است

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با فارس گفت: طرح«جهاد همبستگی ملی» می‌تواند تامین کننده مسکن، کالاها و هم نسبت به مراکز و مدارسی که تخریب شدند تامین کننده یک حرکت فرهنگی باشد.

وی با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی» که از سوی سردار غیب پرور اعلام شد گفت: بر اساس این طرح که با یک شعار ارزشمند تحت عنوان شعار همبستگی است، هر مسجد یک خانه؛ این شعار بسیار زیبا و اقدام بسیار ارزشمندی است و انتظاری که از همه مردم در سراسر کشور می‌رود این است که به این خواست و طرح پاسخ مثبت داده شود.

مساجد بوشهر آماده اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» هستند​

حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی‌پور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره اهمیت طرح «جهاد همبستگی ملی» در بازسازی مناطق سیل‌زده اظهار کرد: از این طرح با تمام وجود حمایت می‌کنیم و در واقع همگی به نوعی موظف هستیم در کار بازسازی مناطق سیل‌زده و تأمین ملزومات زندگی سیل‌زدگان کمک کنیم.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از آمادگی مساجد برای اجرای طرح «هر مسجد، یک خانه» خبر داد و افزود: این سازمان آمادگی دارد تا  نسبت به برگزاری جلسه با هیأت امناء مساجد استان اقدام کند تا طرح یاد شده بهتر برای مساجد و مردم تشریح شود.

همچنین حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با فارس با استقبال از پویش «هر مسجد، یک خانه» بر لزوم توجه آحاد جامعه به ویژه روحانیون اشاره کرد و گفت: روحانیون و ائمه جماعات مساجد بوشهر نقش مهمی در جمع آوری کمک‌های مردمی با محوریت مساجد دارند.

حجت الاسلام یوسف جمالی امام جمعه موقت بوشهر نیز در گفتگو با فارس گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» و پویش «هر مسجد، یک خانه» می‌تواند در دستور کار ائمه جمعه و جماعات شهرستان‌ها قرار گیرد تا بتوانیم در این فریضه الهی همه اقشار جامعه سهیم باشند.

جمالی با اشاره به طرح «جهاد همبستگی ملی» ابراز داشت: امروزه با توجه به مشکلات اخیر سیل در کشور، مساجد به خوبی می‌توانند عهده دار رفع این مشکل باشند و افراد حاضر در مسجد می‌توانند با جمع آوری کمک‌های مردمی مسجد و محله خود، در ساخت خانه افراد نیازمند و سیل زده سهیم باشند.

مردم از طرح «هر مسجد، یک خانه» برای سیل‌زدگان حمایت کنند

محمدباقر سعادت در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتستان  اظهار داشت: طرح همبستگی ملی در بازسازی مناطق سیل‌زده  کار بسیار به جا و شایسته‌ای است و همه ما مردم موظف و مکلف هستیم در حوادثی که رخ می‌دهد یکدیگر را یاری دهیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی  با تقدیر از بیان طرح «جهاد همبستگی» و «هرخانه، یک مسجد» از سوی فرمانده سازمان بسیج افزود: انتظار می‌رود همه مردم در این حرکت بسیار ارزشمند و ملی حمایت و کمک کنند.

وی با حمایت از پویش «هرخانه، یک مسجد» و اعلام اینکه نمایندگان هم اقداماتی برای مناطق سیل زده انجام داده‌اند، افزود: امیدوارم با عنایتی که همیشه ملت عزیز ایران اسلامی در همه حوادث داشتند و همواره در صحنه بودند در این قضیه هم عنایت خود به برادران و خواهران سیل‌زده نشان دهند و هر مسجد بتواند بستری فراهم نماید که خانه‌ای برای سیل‌زدگان بنا شود.

مردم و مسؤولان در طرح «جهاد همبستگی ملی» مشارکت جدی داشته باشند​

سکینه الماسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس بر ضرورت مشارکت جدی مردم و مسؤولان در طرح «جهاد همبستگی ملی» تاکید کرد و ابراز داشت: این طرح در واقع یک نوع دعوت ملی برای ساماندهی وضعیت مردم سیل‌زده است و باید هرچه زودتر همه دست‌به‌دست هم بدهیم و مشکلات مردم آن مناطق را حل کنیم.

نماینده مردم جنوب استان بوشهر با بیان اینکه طرح «جهاد همبستگی ملی» با هدف کمک به هم‌وطنان سیل‌زده آغاز شده و یک دعوت ملی از همه هم‌وطنان برای مشارکت و کمک در حل مشکلات مردم مناطق سیل‌زده است تصریح کرد: همه مردم و مسؤولان ضرورت دارد تا مشارکت جدی در این طرح داشته باشند و مساجد شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر نیز برای مشارکت در این طرح آماده شوند.

طرح «هر مسجد یک خانه» بازسازی مناطق سیل‌زده را تسریع می‌کند​

محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به طرح «هر مسجد یک خانه» بیان کرد: مردم نوع‌دوست کشورمان از همان لحظات ابتدایی سیل با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود در کنار مردم سیل‌زده بودند و این طرح ارائه شده در خصوص هر مسجد یک خانه می‌تواند برای حل مشکلات سیل‌زدگان موثر باشد.

فرماندار شهرستان جم گفت: طرح «هر مسجد یک خانه» می‌تواند به آبادسازی روستاهای ویران شده در سیل و رفع مشکلات سیل‌زدگان کمک کند.

به گزارش فارس، آنچه که مسلم است خسارت‌های زیادی است که از قِبل این سیل به مردم و کشور تحمیل گشته که در مرحله اول جبران این خسارت‌ها باید در اولویت و دستور کار قرار گیرد اما با توجه به پیش رو بودن تابستان و فصل گرما و مهیا نبودن فضاهایی مناسب برای اسکان مردم سیل زده، نیاز است یک همبستگی ملی برای کمک به مردم سیل زده صورت گیرد و شرایط لازم برای اسکان سیل زدگان فراهم شود. از طرفی استقبال کاسبان از این طرح می‌تواند کالاهای مورد نیز سیل زدگان را تامین کند، سیل زدگانی که یک عمر با سختی خانه و کاشانه خود را ساخته و وسایلی را برای زندگی در آن دست و پا کرده بودند. پس بیاییم با حمایت از این طرح لبخند رضایت را بر لبان مردم متضرر و آسیب دیده از سیل بنشانیم.

گزارش: سید حسین موسوی

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول