اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«نه» گروه‌های فلسطینی به بازگشت به گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی

گروه‌های مختلف فلسطینی هرگونه تلاش یا پیشنهاد برای بازگشت به میز مذاکره و گفت‌وگوهای مستقیم و غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی را رد کردند.

«نه» گروه‌های فلسطینی به بازگشت به گفت‌وگو با رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌ها و احزاب ملی و اسلامی فلسطین در رام الله و البیره واقع در کرانه باختری روز شنبه با صدور بیانیه‌ای بر مخالفت خود با هرگونه پیشنهاد دوجانبه مستقیم و غیر مستقیم تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فلسطین‌الیوم، گروه‌های فلسطینی از تشکیلات خودگران خواستار اجرای تصمیمات شوراهای ملی و مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین شده و هرگونه سازش یا گفت‌وگو در سایه سیاست‌های رژیم صهیونیستی را رد کردند.

در این بیانیه همچنین از فلسطینیان خواسته شده که در فعالیت‌های مربوط به ادامه اعتراضات و تجمع مقابل مراکز صلیب سرخ حضور گسترده داشته باشند.

گروه‌های فلسطینی همچنین خواستار حضور گسترده مردم فلسطین در اعتراضات مربوط به معامله قرن (که گفته می‌شود قرار است به زودی طرح آن از سوی آمریکا اجرا شود) شدند.

نمایندگان گروه‌های فلسطینی در مسکو نیز حدود دو ماه پیش از رویکرد آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال مساله فلسطین انتقاد و پیشنهاد معامله قرن را رد کرده بودند.

موسی ابومرزوق از اعضای شاخه سیاسی حماس در نشست خبری پایان دیدار سه روزه نمایندگان سیاسی گروه‌های فلسطینی با مقامات روسی در مسکو با انتقاد از رویکرد اسرائیل و آمریکا در قبال فلسطین اظهار داشت که «ما معامله قرن را مردود می‌دانیم و از تمام سیاستمداران و گروه های سیاسی که به مخالفت با آن برخاسته‌اند، تقدیر و تشکر می‌کنیم»

این در حالی است که اتحادیه عرب قرار است فردا یکشنبه در سطح وزرای خارجه نشست فوق‌العاده درباره آخرین تحولات فلسطین برگزار کند.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع نزدیک به این طرح نوشت که احتمالا کاخ سفید بسته صلح پیشنهادی خود را اواخر بهار یا اوایل تابستان ارائه خواهد داد.

این در حالی است که مقامات فلسطینی در غزه و رام‌الله از جمله محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان همواره تاکید کرده‌اند که طرح مدنظر ترامپ از نظر آنها مردود است.

از سوی دیگر، تعدادی از مقامات و سران برجسته سابق اروپا اخیرا در نامه‌ای سرگشاده، خواستار رد طرح صلح آمریکا موسوم به «معامله قرن» در صورت شامل نشدن راهکار دو دولتی شدند.

به نوشته گاردین، این مقامات و سران سابق اروپایی ضمن محکوم کردن اقدام یک‌جانبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تدوین و تحمیل معامله قرن به فلسطینی‌ها، گفتند که راهکار دو دولتی باید اجرا شود تا هر دو طرف بتوانند همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند.

این طرح همچنین با واکنش‌های شدیدی از سوی مسلمانان و فلسطینیان رو به رو شده و تنش‌ها و درگیری‌ها با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.

انتهای پیام/ح

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول