اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

توسعه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه آب و پساب شتاب می‌گیرد

یک شتاب‌دهنده داخلی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به جذب ایده‌ها و طرح‌های نو در زمینه فناوری‌های مرتبط با حوزه آب و پساب کرده است.

توسعه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه آب و پساب شتاب می‌گیرد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شتاب دهنده داخلی طی فراخوانی اعلام کرده است که از توانمندی جوانان و نخبگان کشور و ایده‌ها و طرح‌های فناورانه آنها در حوزه فناوری‌های آب با محورهای فناوری های جدید تولید و تامین آب، تصفیه و بازچرخانی پساب و فاضلاب و بهینه سازی مصرف آب حمایت می کند.

این شتاب دهنده، در حال حاضر در حال بررسی طرح‌های برگزیده ارسالی در این سه حوزه است. تیم‌های پذیرش شده دارای طرح‌ و ایده‌ از امکانات مختلف موجود در شتاب دهنده بهره‌مند می‌شوند که از جمله این امکانات می توان به شبکه‌سازی، تامین سرمایه اولیه، فضای استقرار و امکانات زیرساختی، مشاوره و مربی گری و ارائه خدمات آموزشی اشاره کرد.

این شتاب‌دهنده از لحاظ ساختاری، ترکیبی از «مرکز نوآوری» و «شتاب‌دهنده» است که به افراد و تیم‌های صاحب ایده و شرکت‌های نوپا کمک می‌کند تا ایده و راهکار خود را برای حل چالش‌های آب کشور توسعه دهند. این شتاب دهنده به افراد و تیم‌های صاحب ایده و شرکت‌های نوپا کمک می‌کند تا ایده و راهکار خود را برای حل چالش‌های آب کشور توسعه دهند. همچنین در کنار تیم‌ها قرار می‌گیرد تا آن‌ها مراحل توسعه محصول و رسیدن به MVP (محصول اولیه) را پشت سر بگذارند و با شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، به سمت تجاری‌سازی و خلق ارزش و ثروت حرکت کنند.

طرح‌هایی که در سایت این شتابدهنده ثبت می‌شوند پس از بررسی‌ها اگر مورد تایید اولیه قرار گیرند، به جلسه حضوری دعوت می‌شوند.

تاکنون بیش از 60 تیم، طرح‌های خود را در سایت واتک ثبت کرده‌اند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول