اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

استقرار ارتش و ادوات نظامی فرانسه در مرز روسیه

سفارت فرانسه در استونی اعلام کرد که این کشور در نظر دارد یک واحد نظامی ۳۰۰ نفره و چندین فروند تانک‌های فرانسوی «لُکلِرک» را در نزدیکی مرز استونی با روسیه مستقر کند.

استقرار ارتش و ادوات نظامی فرانسه در مرز روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علیرغم هشدارهای مسکو تحرکات نظامی غربی‌ها در مناطق مجاور روسیه همچنان ادامه دارد و حالا فرانسه از قصد خود برای استقرار نظامی و تانک در مرز استونی خبر داده است.

سفارت فرانسه در استونی اعلام کرد، یک واحد نظامی ۳۰۰ نفره از ارتش و «لژیون خارجی» فرانسه هفته آینده در شهر «تاپا» استونی مستقر می‌شوند. این شهر، با مرز روسیه ۱۴۰ کیلومتر فاصله دارد.

لژیون خارجی فرانسه، یکی از واحدهای ارتش این کشور است که نیروهایی با تابعیت غیر فرانسوی که علاقه‌مند به خدمت در ارتش فرانسه هستند را جذب می‌کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» درباره اعلامیه سفارت فرانسه در استونی گزارش داد: «استقرار این نظامیان در ادامه تشدید حضور نظامی ناتو در کشورهای منطقه بالتیک و لهستان انجام می‌گیرد. روسیه مدت‌ها است که درباره فعالیت‌های ناتو در نزدیکی مرزهایش هشدار داده است».

به گفته مقام‌های فرانسوی، این نظامیان برای انجام یک ماموریت تا پایان ماه آگوست در استونی باقی می‌مانند.

قرار است علاوه بر حضور ۳۰۰ نظامی فرانسه، پنج فروند تانک فرانسوی «لُکلِرک» و ۲۰ خودروی زرهی با قطار از فرانسه به استونی ارسال و در آنجا مستقر شوند.

این اولین بار نیست که ارتش فرانسه به استونی اعزام می‌شود و در سال ۲۰۱۷ نظامیان فرانسوی ۱۰ ماه در شهر «تاپا» حضور داشتند و نیروی هوایی فرانسه هم در چارچوب ناتو در سال ۲۰۱۸ گشت‌زنی‌های مشترکی با نیروی هوایی استونی در حریم هوایی این کشور داشتند.

مقام‌های مسکو تشدید حضور نظامی ناتو در حوزه بالتیک و مناطق همجوار روسیه را «بی‌سابقه» خوانده‌اند و درباره پیامدهای مواضع غربی‌ها  هشدار داده‌اند.

کاخ کرملین پیشتر در رد مواضع غربی‌ها اعلام کرده که روسیه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست اما به «اقدامات خطرناک» دیگر کشورها، بی‌توجه نیست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول