اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کالین: ترکیه شریک فناوری جنگنده اف-35 است

علی‌رغم تصمیم آمریکا برای کنار گذاشتن ترکیه از تولید مشترک برخی قطعات جنگنده اف-35، ریاست جمهوری این کشور هرگونه انصراف از این موضوع را رد کرد.

کالین: ترکیه شریک فناوری جنگنده اف-35 است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به تصمیم احتمالی آمریکا برای کنار گذاشتن این کشور از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های نسل جدید F-35، تاکید کرد که آنکارا فقط مشتری این جنگنده‌ها نیست بلکه در فناوری آن نیز همکاری دارد.

کالین در نشست خبری هفتگی در آنکارا گفت: «ترکیه شریک (راهبردی)‌ در تولید فناوری جنگنده اف-35 است و خواهد بود. ما فقط مشتری یا خریدار این جنگنده‌ها نیستیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نگرانی‌های آنکارا درباره طرح ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، توضیح داد‌: «ترکیه انتظار دارد آمریکا به‌طور کامل (نیروهایش) را از سوریه خارج کرده و به منطقه امنی تحت کنترل کامل ترکیه (در شمال سوریه) ایجاد شود».

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با بیان اینکه در حال حاضر عملا منطقه امنی در مرزهای سوریه-ترکیه از طریق شهر منبج ایجاد شده، تاکید کرد که اولویت آنکارا، دائمی کردن توافق سوچی بر سر ادلب است.

کالین درباره برنامه آنکارا برای پایان دادن به بحران سوریه نیز افزود: «ما اقدامات خود را با شدت گذشته برای ایجاد کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه و پایان دادن به جنگ و همچنین برقراری دوره انتقال سیاسی از طریق انتخابات بر پایه تمامیت ارضی سوریه ادامه می‌دهیم».

در حالی که اختلافات آمریکا با ترکیه بر سر خرید سامانه‌های پدافند موشکی S-400 ادامه دارد، دو مقام دولتی واشنگتن هفته پیش تهدید کردند که احتمالا آنکارا از برنامه تولید مشترک جنگنده‌های اف-35 کنار گذاشته می‌شود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول