اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جهاد اسلامی: روابط مقاومت فلسطین، سوریه، ایران و حزب‌الله «عمیق» است

عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی روابط میان مقاومت فلسطین با محور مقاومت را «عمیق» توصیف و بر هدف مشترک (آزادسازی فلسطین) تأکید کرد.

جهاد اسلامی: روابط مقاومت فلسطین، سوریه، ایران و حزب‌الله «عمیق» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید القططی» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگویی با روزنامه «الوطن» سوریه روابط میان مقاومت فلسطین و محور مقاومت را «عمیق» خواند.

القططی گفت: روابط میان مقاومت فلسطین و محور مقاومت، عمیق است و به توسعه آن چشم دوخته‌ایم. اتاق عملیات مشترک مقاومت فلسطین، دشمن را دستپاچه و مقاومت را متحد کرد؛ مسیر مقاومت تنها راه برای مقابله با [طرح صلح آمریکا موسوم به] معامله قرن و توطئه‌های تسویه مسأله فلسطین است.

القططی درباره مذاکرات اخیر برای آتش‌بس در نوار غزه هم گفت، این پرونده بخشی از مدیریت نبرد با دشمن اشغالگر است و هدف از آن کاستن از رنج ملت فلسطین در نوار غزه و در گام بعدی، پایان کامل محاصره تحمیل شده بر نوار غزه است که با اهداف راهپیمایی‌های بازگشت و لغو محاصره در ارتباط است.

وی افزود: برآورد ما این است که دشمن همواره برای شانه‌خالی کردن از این توافق‌ها و وقت‌کُشی در اجرای آن به قدر امکان تلاش خواهد کرد، ما این را می‌دانیم و به همین دلیل زیاد (بر این توافق‌ها) حساب باز نمی‌کنیم و تنها بر قدرت مقاومت مسلحانه و مردمی تکیه می‌کنیم، پس راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف خود ادامه پیدا خواهد کرد.  

القططی در ادامه گفت، اختلاف‌نظر حقیقی میان احزاب صهیونیست وجود ندارد و توافقی نسبتا کامل درباره عدم ایجاد دولت مستقل فلسطینی و حفظ آنچه «قدس یکپارچه به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی» می‌نامند، عدم تفکیک تجمعات شهرک‌سازی در کرانه باختری و نیز حفظ «غور اردن» به عنوان خط دفاعی‌شان، میان آنها دیده می‌شود.

این عضو جهاد اسلامی درباره احتمال تنش پس تمام شدن انتخابات رژیم صهیونیستی گفت: این (گزینه) پیش‌بینی می‌شود،‌ نه به دلیل اشغالگری بلکه به دلیل طبیعت خصمانه رژیم صهیونیستی؛ تمام دولت‌ها (-ی رژیم صهیونیستی) بر ارتکاب تروریسم علیه فلسطینی‌ها اتفاق‌نظر دارند. 

حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات کنست رژیم صهیونیستی (که در نهم آوریل برگزار شد) اول شد و «ریوین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی دستور تشکیل کابینه را صادر کرده است.

وی درباره روابط جهاد اسلامی با مقاومت لبنان تصریح کرد، این روابط «قوی و محکم» است زیرا هدف مشترک است، (این هدف مشترک) آزادسازی فلسطین و وحدت مسیر محور مقاومت برای مقابله با محور صهیونیستی-آمریکایی است.

وی درباره روابط با سوریه، آینده آن و نیز روابط با ایران نیز گفت: روابط با سوریه، ایران و حزب‌الله واقعا قوی است، جنبش جهاد اسلامی امتداد محور مقاومت در داخل فلسطین است، محوری که شامل سوریه، ایران، حزب‌الله و تمام آزادگان امت اسلامی و عربی می‌شود ؛ کسانی که در صفی واحد مقابل پروژه صهیونیستی-آمریکایی در منطقه عربی ایستاده‌‌اند؛ آینده روابط با سوریه و ایران شاهد همکاری و اتحاد بیشتر برای (حمایت از) مسأله فلسطین و تمام مسائل امت خواهد بود.

القططی تأکید کرد، ‌توانایی‌های جنگی جهاد اسلامی در مقایسه با جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه بسیار بالاتر رفته است و اتاق عملیات مشترک گروه‌های فلسطینی، نمونه‌ای جدید در مقاومت و وحدت ملی در سطح نظامی است که توانایی خود را در مدیریت نبرد با دشمن ثابت کرده است.

جنگ ۲۰۱۴ علیه نوار غزه ۵۱ روز طول کشید و بیش از ۲۵۰۰ فلسطینی در این جنگ به شهادت رسیدند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول