اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

فرماندار ممسنی: طرح «هر مسجد، یک خانه» هم‌گرایی عمومی را افزایش می‌دهد

فرماندار ممسنی با اشاره به «طرح ساخت یک مسکن توسط مساجد و دیگر سازمان ها» در مناطق سیل‌زده، گفت: این طرح با همکاری همه ارکان نظام، هم‌گرایی عمومی را افزایش می‌دهد.

فرماندار ممسنی: طرح «هر مسجد، یک خانه» هم‌گرایی عمومی را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پس‌ازاینکه رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور، طرحی را مطرح کرد که هر بانک یا مسجد یا سازمانی، متولی ساخت یک مسکن در مناطق سیل‌زده شود، نقطه نظراتی از سوی مدیران دستگاه‌ها و متولیان امر در این خصوص مطرح شد.

داوود ایوبی فرماندار شهرستان ممسنی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز در مورد طرح مذکور اظهار داشت: وقتی حادثه‌ای بزرگ در کشور اتفاق می‌افتد راه برون‌رفت از آن، هم‌گرایی عمومی است.

وی افزود: در حوادث بزرگ، اعتبارات دولتی حتی در دولت‌های ثروتمند، پاسخگو نیست لذا در حوادث خسارت زا و بزرگ، هر طرحی که باعث شود تمامی دستگاه‌ها، تشکل‌ها و مردم پای‌کار بیایند، بازسازی سرعت بیشتری گرفته ضمن اینکه تعلق عمومی نیز افزایش پیدا می‌کند.

مقام عالی دولت در شهرستان ممسنی خاطرنشان کرد: در همین مدت با اینکه دشمنان برای ما شاخ‌وشانه می‌کشیدند، همین اتفاق سیل، باعث وحدت و همدلی مردم شد و حتی اگر گله‌مندی نیز از دستگاه‌ها وجود داشت، در این بحث نمودی پیدا نکرد.

ایوبی در مورد نقش مساجد نیز در طرح مذکور گفت: مساجد به‌عنوان نقطه اتکای مذهبی مردم، جایگاه والایی در کشور ما دارند و افراد متولی مسجد نیز بین مردم از یک اعتماد ویژه‌ای برخوردار هستند، لذا این پایگاه مهم می‌تواند در حوادث، منشأ کارهای بزرگ باشد.

فرماندار ممسنی به نقش بانک‌ها نیز در این خصوص اشاره کرد و افزود: به‌هرحال سرمایه‌های کلی در بانک‌ها است و آن‌ها می‌توانند قسمتی از درآمد خود را در رابطه با مسؤولیت اجتماعی خود در حوادث هزینه کنند.

وی تأکید کرد: چه نیکوست در شرایط فعلی که دشمنان به بهانه حادثه سیل، به دنبال ضربه زدن به نظام هستند، این احساس مسؤولیت در بانک‌ها و مساجد بیشتر شود؛ زیرا هر دو می‌توانند نقشی مهم در بازسازی مناطق ایفا کنند؛ یکی با داشتن سرمایه‌های مالی، دیگری با داشتن سرمایه‌های معنوی و اعتماد عمومی.

ایوبی تصریح کرد: طرح ریاست سازمان بسیج مستضعفان قطعاً با هم‌گرایی کلی میان ارکان گوناگون نظام جمهوری اسلامی، می‌تواند به یک طرح موفق تبدیلی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور، چندی پیش طرحی را مطرح کرد که هر بانک، سازمان یا مسجد متولی ساخت یک مسکن در مناطق سیل‌زده شود.

انتهای پیام/76018/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول