اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

یک کارتونیست، هنرمند انقلابی خراسان شمالی شد

از میان ۹ برگزیده هنری در خراسان شمالی عباس ناصری، کارتونیست بین‌المللی توانست عنوان هنرمند ممتاز انقلاب اسلامی در خراسان شمالی را کسب کند.

یک کارتونیست، هنرمند انقلابی خراسان شمالی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد شب گذشته آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مدیران مختلف استانی در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد که طی این آیین از هنرمندان انقلابی سال خراسان شمالی تقدیر شد.

آغاز برنامه پس از رسم معمول تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، اجرای سرود جمهوری اسلامی ایران بود که نقص فنی به‌عنوان شیرینی تلخ ابتدای مراسم تنوع جالبی را ایجاد کرد اما آمادگی نیروهای اجرایی، در جایگزینی فوری برنامه، مانع از ادامه یافتن مشکل اجرای سرود ملی شد.

نوای دوتار گروهی موسیقی سنتی نیز در همان ابتدای برنامه شور مضاعفی و متفاوتی را در برنامه ایجاد کرد.

 

وحید نمازی نخستین سخنران این برنامه بود که به‌عنوان رئیس حوزه هنری و دبیر ستاد گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به بیان علت و چرایی انتخاب ۲۰ فروردین به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار کرد: سالروز شهادت، سید شهیدان اهل‌قلم، سید مرتضی آوینی در ۲۰ فروردین، به نام سالروز هنر انقلاب اسلامی در تقویم جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده و طی چند سال اخیر ۲۰ تا ۲۷ فروردین‌ماه به‌عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه‌های مختلف در عرصه‌های گوناگون فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی همچنین در ادامه سخنرانی خود به ملاک‌های تعیین هنرمندان انقلابی در استان اشاره کرد و افزود: ملاک‌های مختلفی ازجمله دریافت عناوین برتر کشوری و بین‌المللی، آثار فاخر هنری در رشته هنری و محتوای انقلابی در آثار هنری با توجه به مناسبت‌های گوناگون و ایجاد جریان سازی هنری در جامعه ازجمله ملاک‌های تعیین و ارزشیابی هنرمندان انقلابی استان بوده است.

در ادامه نوای قوشمه به‌عنوان موسیقی محلی بجنورد با تصاویری از مناطق گردشگری استان به اجرا و نمایش درآمد.

 

هنرنمایی حسین ولی نژاد، با دوتار خود و اجرای بحرطویل خود در رثای اهل‌بیت دیگر برنامه این مراسم بود که با استقبال حضار مواجه شد.

استاندار خراسان شمالی که از اواسط برنامه به جمع حاضران در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در بجنورد اضافه‌شده بود، سخنران بعدی این مراسم بود.

 

محمدعلی شجاعی در این مراسم با  اشاره به اهمیت کار هنرمندان در تثبیت ارزش‌های انقلاب گفت: هنرمندان توانستند ارزش‌های انقلاب و رشادت‌های ۸ سال دفاع مقدس را در قالب شعر، ادبیات، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی به نمایش بگذارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از هنرمندان استان در بخش‌های مختلف درخواست کرد تا به زندگی و خانواده جانبازان سرافراز انقلاب اسلامی وارد شوند و به خلق آثار هنری در حوزه‌های گوناگون از این شخصیت‌های بزرگ و نمونه انقلاب بپردازند.

 

بخش تقدیر از هنرمندان انقلاب اسلامی استان بخش پایانی این مراسم بود که از ۹ هنرمند استانی در بخش‌های گوناگون تقدیر شد که ازجمله این افراد می‌توان به امید شکری در بخش عکاسی، مهرداد صدقی در داستان، سید مصطفی مرتضوی در مستند، مهدی الهی فرد و عاطفه طالب پور در ادبیات انقلاب، حسین ولی نژاد در موسیقی، حامد عالمی پور در نمایش، سید تقی رضایی در بخش هنرهای تجسمی و عباس ناصری در بخش کارتون به‌عنوان هنرمندان انقلابی استان تجلیل شد.

در پایان نیز عباس ناصری به‌عنوان هنرمند ممتاز انقلاب اسلامی استان معرفی شد.

 

از حواشی جالب‌توجه در پایان این مراسم هدیه ۳ میلیون تومانی استاندار خراسان شمالی به هنرمندان برتر بود که با واکنش مثبت حضار مواجه شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول