اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق برنده انتخابات شهرداری استانبول شد

کمیته انتخابات ترکیه از پیروزی نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق در انتخابات شهرداری استانبول خبر داد.

نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق برنده انتخابات شهرداری استانبول شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «اکرم امام‌اوغلو» نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق روز چهارشنبه پس از بازشماری آرای تعداد از حوزه‌های رای شهر استانبول، برنده انتخابات شهرداری استانبول اعلام شد.

در استانبول که بزرگ‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود، نامزدهای هر دو حزب جمهوری‌خواه خلق و حزب عدالت و  توسعه با توجه به رقابت تنگانگ و نزدیک بین این دو حزب رقیب، مدعی پیروزی شده‌ بودند و از همین روی در بخشی از مناطق استانبول بازشماری آرا صورت گرفت.

پیشتر حزب جمهوری‌خواه خلق گفته بود که اکرم امام‌اوغلو، نامزدش برای شهرداری استانبول با ۲۸ هزار رای بیشتر پیروز و در مقابل حزب عدالت و توسعه مدعی شده بود که  بینالی ایلدریم نخست وزیر سابق و نامزد این حزب با ۴ هزار رای بیشتر، پیروز انتخاب شده است.

حزب حاکم «توسعه و عدالت» ترکیه به نامزدی بینالی ایلدیریم در انتخابات شوراهای این کشور در رقابتی نزدیک با حزب جمهوری‌خواه خلق به نامزدی اکرم امام‌اوغلو مهمترین حزب مخالف دولت در برخی از شهرهای مهم از جمله آنکارا و ازمیر و استانبول شکست خورده است.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول