اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

برومند: به عملکرد شورای عالی عتف در سال 97 نمره ۱۵ می‌دهم

یکصد و هفتادو هشتمین کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوی عصر امروز در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

برومند: به عملکرد شورای عالی عتف در سال 97 نمره ۱۵ می‌دهم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، مسعود برومند معاون پژوهشی وزیر علوم در یکصد و هفتاد و هشتمین کمیسیون دائمی شورای علوم، تحقیقات و فناوی که عصر امروز در دبیرخانه این شورا برگزار شد، اظهار داشت: مهمترین برنامه شورای عالی عتف در سال ۹۸ ایجاد بستر مناسب برای مجموعه‌هایی است که نیازمند پژوهش و فناوری هستند.  

وی افزود: در سال جاری برنامه های شورای عالی عتف برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های فناورانه بستر مناسبی را ایجاد کرده تا بتواند فعالیت‌های خود را گسترش و پیش ببرد. 

برومند درباره یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: در این جلسه کمیسیون‌های دائمی گزارش عملکرد خود را از سال ۹۷ بیان کردند که در این رابطه دبیرخانه شورای عالی عتف موضوعاتی را که قابل بررسی بود، در دبیرخانه جمع‌بندی کرد. البته باید به این نکته اشاره کنم که گزارشات ارائه شده توسط کمیسیون‌های تخصصی به شفاف شدن ادامه برنامه‌ها در سال جاری کمک می‌کند. 

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از مهمترین برنامه‌های سال ۹۸، برنامه تأمین بودجه و همچنین هماهنگی فعالیت‌های پژوهشی و فناوری در سطح کشور است که در قالب عملیاتی به آن پرداخته می‌شود، در واقع فعالیت‌های پژوهشی و فناوری این شورا در ذیل اسناد بالادستی مشخص شده و نسبت به ارتقاء نظام عملکرد و گرفتن اطلاعات و همچنین به آسیب‌شناسی و ارائه مهم دستاوردها می‌پردازد. 

برومند خاطرنشان کرد:‌ یکی دیگر از تصمیمات این جلسه پیشنهادات بر روی برنامه‌های اطلاعاتی و فناوری و همچنین شاخص‌ها بود که کمیسیون‌های دائمی با برگزاری نشست و جلسات بیشتر پیشنهادهای ارائه شده را اجرایی کرده و تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهند. 

وی افزود: از دیگر مصوبات این جلسه، پیگیری طرح‌های سال قبلی برای به اجرا درآمدن و همچنین تأمین بودجه آنها است. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که فعال شدن کمیسیون‌های تخصصی در ارائه موضوعات تخصصی در قالب چالش‌ها و نیازهای کشور از مهمترین اقدامات و فعالیت‌های سال جاری است. 

برومند با اشاره به اهمیت بودجه شورای عالی عتف، گفت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری برای اجرای طرح ها در سال جاری به ۳۵ میلیارد تومان بودجه نیازمند است، البته باید دستگاه‌ها بودجه خود را در اجرای طرح‌ها مشخص کنند و بعد به نوبت سهم شورایعالی عتف می‌رسد که بودجه عمومی‌اش را باید تأمین کند که این موضوع برای طرح‌های کلان درنظر گرفته شده است. 

وی افزود: پروژه‌های شورای عالی که از سوی کمسیون‌های تخصصی اراده می‌شود باید از نظر رشدیافتگی خودشان را به حدی برسانند تا بتوانیم بودجه کافی را دراختیار آنها قرار دهیم، این در حالی است که به عملکرد سال ۹۷ شورای عتف، نمره ۱۵ می دهم چرا که فعالیت‌های اعضای کمیسیون در شفاف سازی گزارشات بسیار مطلوب بوده است. 

برومند ادامه داد: اکنون شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری به طور کامل از نظر عملکرد و گزارشات طرح ها به روز شده است و تمام گزارشاتی که باید به مجلس و دولت از سوی ما ارائه می‌شد، تحویل داده شده است به طوری که امروز گزارش ماه آینده را توانستیم آماده کنیم.

وی گفت: ما در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری هنوز فعالیت‌هایی داریم که باید آنها را انجام دهیم که می‌توان به توسعه سامانه آماری اشاره کرد که درقالب یک تحلیل و گزارش دقیق از فعالیت‌های پژوهشی و فناوری به دست بیاوریم که این موضوع کمک می‌کند نقاط مثبت و منفی را شناسایی و در ارائه گزارشات تأثیرگذار است. 

برومند با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۹۸، گفت: دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری در سال جدید نمایشگاه تقاضای فناوری را دائمی کرده است که در این رابطه تاکنون ۱۱ تفاهم‌نامه منجر به قرارداد نهایی شده است و از طرفی، طی برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم، این نمایشگاه در سه نقطه کشور در حوزه‌های مشخص یا منطقه‌ای و موضوعی در آذربایجان شرقی، استان یزد و تهران برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول