اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

وزیر علوم : علت لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را از مسئولان این نهاد بپرسید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روز گذشته به من اطلاع دادند که جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شده، ولی علت آن را باید از مسئولان این شورا جویا شد.

وزیر علوم : علت لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را از مسئولان این نهاد بپرسید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه اجلاس اعضای کارگروه تخصصی برنامه‌ریزی و گسترش آموزش عالی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: بازار کار برخی از رشته‌ها کاهش چشمگیری داشته که به همین دلیل این رشته‌ها را حذف کردیم. بنا داریم تا این دسته از رشته ها مورد بازنگری قرار بگیرند تا فقط در دانشگاه‌هایی که تقاضا داشتند تدریس شوند. 

وی با بیان اینکه هیچ سهمیه‌ای به داوطلبان مناطق سیل زده در کنکور کارشناسی ارشد داده نمی‌شود، گفت: طبق آنچه رئیس سازمان سنجش اعلام کرد، پس از بررسی‌های متعدد در شورای سنجش پذیرش، اعطای سهمیه منتفی شد و بنا شد تا زمان آزمون کارشناسی ارشد به تعویق بیفتد. 

وی در خصوص علت لغو جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت:‌ در جریان این برنامه نیستم، اما روز گذشته به من اطلاع دادند که این جلسه لغو شده است، علت اصلی را باید از مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی جویا شوید. 

وزیر علوم درباره انحلال دانشگاه‌ها گفت: به هیچ وجه انحلال و ادغام فیزیکی دو مرکز در دستورکار وزارت علوم قرار نگرفته بلکه می‌خواهیم مراکز کوچک دانشگاهی به صورت متمرکز با مراکز دیگر فعالیت کنند. 

غلامی درباره وضعیت دانشگاه پیام نور توضیح داد: این دانشگاه در سال گذشته تلاش خوبی داشته و ۹۰۰ نفر از اعضای هیأت علمی آن ساماندهی شدند و همچنین ۳۰۰ نفر در هیأت مرکزی جذب قرار گرفتند.  

غلامی در ادامه گفت: متأسفانه اولویت دانشجویان و دانش‌آموزان، رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیست و علاقه‌ای ندارم  تا در رشته‌های علمی و کاربردی تحصیل کنند، البته دانشگاه جامع تلاش می‌کند تا خروجی‌های درست علم ی مبتنی بر بازار کار ایجاد کنند و تحولاتی هم برای حضور فعال دانش‌آموزان و تمایل آنها به تحصیل در این دانشگاه‌ها شکل گرفته است. 

وی در خصوص دانشگاه فنی و حرفه‌ای توضیح داد:‌این دانشگاه در گذشته ذیل وزارت آموزش و پرورش قرار داشت و چند سال است که در بدنه وزارت علوم جای گرفته است. براساس مصوبات آموزش و پرورش، اساتید حق‌التدریس در این دانشگاه مشغول کار بودند که ساماندهی آنها در حال انجام است. مجموعه فنی و حرفه‌ای از لحاظ آزمایشگاهی کیفیت خوبی دارد و  می‌تواند نیروهای بامهارت تربیت کند. 

وزیر علوم درباره واحدهایی از دانشگاه جامع که به دستگاه‌های اجرایی متصل بودند، توضیح داد: برخی از این واحدها براساس شورای عالی اداری تصویب شده بودند که فعالیت این دانشگاه‌ها متوقف شده است، چرا که هدف اصلی دانشگاه جامع، تدریس دروس در کنار صنعت است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمام هدف ما ایجاد بستر مناسب برای افزایش آموزش و مهارت دانش‌آموختگان است.  

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول