اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار لبنان به حماس درباره قصد تل‌آویو برای ترور رهبران این جنبش

یک وبگاه فلسطینی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، امنیت لبنان در پی رصد فعالیت‌های صهیونیستی به حماس هشدار داده بالاترین درجه احتیاط را رعایت کند.

 هشدار لبنان به حماس درباره قصد تل‌آویو برای ترور رهبران این جنبش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امنیت عمومی لبنان در پی رصد برخی فعالیت‌های صهیونیستی در این کشور و اردوگاه‌های فلسطینی، به حماس هشدار داد.

یک منبع امنیتی عالیرتبه به وبگاه فلسطینی «قدس‌پرس» گفت، دستگاه‌های امنیتی لبنان، در تعدادی از شهرهای این کشور و نیز اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان، فعالیت‌های امنیتی صهیونیستی قابل توجهی رصد کرده است که هدف آن رهبران، کادرها و سازمان‌های تابع و نزدیک به حماس هستند.

این منبع آگاه افزود، نوع این فعالیت صهیونیستی دلالت بر قصد این رژیم برای ترور شخصیت‌های معین است. به حماس هشدار داده و از این جنبش خواسته شده است بالاترین درجه احتیاط‌های امنیتی را رعایت کند.

دستگاه‌‌های امنیتی لبنان پیش‌تر، تعدادی از مزدوران رژیم صهیونیستی را که در زمینه رصد و جمع‌آوری اطلاعات فعالیت داشتند،‌ بازداشت کرد.

در چهاردهم ژانویه 2018، خودروی «محمد حمدان» از اعضای حماس در «صیدا»ی لبنان منفجر شد اما وی از این سوءقصد جان به در برد؛ لبنان از همان روز اول تحقیقات در این باره را آغاز کرد و هر روز سرنخی از عوامل آن کشف شد که این سرنخ‌های ردپای موساد را نشان می‌داد (جزئیات بیشتر).

در ادامه تحقیقات مشخص شد دو افسر اسرائیلی (یک مرد و یک زن) در پشت پرده این انفجار قرار دارند. دستگاه‌های امنیتی لبنان پس از تحقیقات اعلام کردند، افسر مرد به نام «کووان بامارنی» با گذرنامه عراقی در نهم ژانویه از طریق فرودگاه بیروت وارد لبنان شده و چهاردهم ژانوایه تنها ساعاتی پس از انجام عملیات، لبنان را ترک و به سوریه رفته است.افسر زن به نام «ایلونا جانگووی» که تابعیت گرجستانی داشته در نهم ژانویه وارد لبنان شده و چهاردهم پس از انجام عملیات لبنان را به مقصد قطر ترک و از آنجا به کشور سوم رفته است.

دو مزدور لبنانی به نام‌های «محمد الحجار» و «محمد بیتیه» نیز از داخل این کشور با «موساد» همکاری می‌کرده‌اند و هر دوی آنها بازداشت شده‌اند. موساد مقدمات خود برای ترور حمدان را از هفت ماه قبل آغاز کرده بود.

در ژانویه 2019 نیز یک جاسوس موساد در لبنان بازداشت شد. فرماندهی ارتش لبنان در آن زمان اعلام کرد، «حسین احمد بتو» که در عملیات ترور محمد عمر حمدان نقش داشته و اقدامات شناسایی و رصد قبل از انفجار را انجام داده، بازداشت شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول