اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان‌ملل ارسال سلاح‌ به لیبی توسط امارات را بررسی می‌کند

در پی دریافت گزارش‌های متعدد توسط سازمان‌ملل مبنی بر ارسال سلاح به لیبی توسط امارات متحده عربی، این نهاد اعلام کرده است در این زمینه تحقیق خواهد کرد.

سازمان‌ملل ارسال سلاح‌ به لیبی توسط  امارات را بررسی می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان ملل پرونده‌ای را بررسی خواهد کرد که امارات متحده عربی را به ارسال سلاح برای «خلیفه حفتر» در لیبی و نقض قوانین بین‌المللی صادرات تسلیحات، متهم می‌کند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، امارات متحده عربی که تسلیحات نظامی خود را از کشورهای اروپایی نظیر آمریکا، انگلیس و فرانسه تأمین می‌کند، محموله‌هایی از سلاح را برای حفتر ارسال کرده است.

این درحالی است که حفتر، «فائز السراج»، رئیس دولت قانونی تحت‌حمایت سازمان‌ملل را تروریست خوانده و حکمی را برای دست‌گیری وی و چند مقام غیرنظامی دیگر صادر کرده است.

«استفانی ویلیامز» معاون رئیس دفتر نمایندگی سازمان‌ملل در لیبی گفت: «تمام گزارش‌ها در مورد ورود هرگونه سلاح یا سیستم به داخل [لیبی] را در دست بررسی قرار داده‌ایم». او گفت: «به‌شدت نگران این موضوع هستیم. این نوع تنش‌زایی چیزی نیست که به دنبالش هستیم. باید آن را به حداقل برسانیم».

لیبی به‌عنوان یک کشور نفت‌خیز آفریقایی از سال ۲۰۱۱ پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور تحت حمایت «ناتو» در این کشور، با جنگ داخلی مواجه است.

در حال حاضر دو دولت در لیبی وجود دارد. یکی از این دو، دولت وفاق ملی به رهبری السراج است که توسط جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده است. دومی نیز شامل کابینه موقت «عبدالله الثانی» است که تحت حمایت ارتش ملی لیبی به فرماندهی حفتر قرار دارد.

 با ادامه یافتن حملات «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش لیبی به شهر «طرابلس»، سازمان ملل مجبور شد کنفرانس ملی در خصوص آینده این کشور را لغو کند. «فتحی باشاغا» وزیر کشور دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرده است نیروهای حفتر جرایم ضدبشری مرتکب شده و مناطق مسکونی در طرابلس و غیرنظامیان را هدف قرار داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول