اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

‌جاده معمولان ـ خرم‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم و بخش خصوصی بازسازی شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با همکاری قرارگاه خاتم و ۲ پیمانکار خصوصی و بکارگیری ماشین‌آلات پیمانکاران و دولت، جاده اصلی معمولان ـ خرم‌آباد بازسازی و بهسازی شد و این محور فردا یا حداکثر روز جمعه باز می‌شود.

‌جاده معمولان ـ خرم‌آباد با همکاری قرارگاه خاتم و بخش خصوصی بازسازی شد

خیرالله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: پس از بروز سیلاب در لرستان و تخریب و مسدود شدن محور معمولان-خرم‌آباد که بخشی از مسیر اصلی ترانزیتی ما بود،‌ ‌‌روز شانزدهم فروردین‌ماه بود که وعده دادیم این محور را تا حداکثر پایان فروردین باز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و تو‌سعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد:‌ زیرساخت‌های حمل و نقل و جاده‌ای شهرهای معمولان و پل دختر پس از سیلاب اخیر ‌دچار آسیب جدی شد‌، به طوری که شهر پلدختر و همچنین جاده ‌خرم آباد-‌پل‌دختر دچار مشکلاتی شد و مسیر در چند نقطه ریزش داشت و جاده را آب برده بود، ‌همچنین در شهر معمولان هم چنین مشکلی وجود داشت و از خرم‌آباد تا معمولان جاده در چند نقطه تخریب شده بود.

وی اضافه کرد: پس از بروز این مشکلات برای جاده‌های این دو شهر، ‌‌این شهر‌ها را از طریق محورهای آنتنی که به سمت آزاد‌راه می‌رفت و همچنین جاده های روستاهای منتهی به این مناطق، به آزادراه وصل کردیم که راه امدادی باز شد اما مردم در این مسیر مشکلات زیادی داشتند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به هر حال برای امداد‌رسانی و کارهای ضروری و دسترسی به مردم معمولان و پلدختر، لازم بود، این محورها باز شود تا ارتباط زمینی حداقل برقرار شود، اما پس از آن باید کار اساسی انجام می‌شد ‌که همان بازسازی مسیر اصلی معمولان و پلدختر به خرم‌آباد بود.

وی اظهار داشت: تا پیش از این جاده امدادی که از سمت معمولان باز شده بود، مسیری ۵۰ کیلومتری و روستایی بود که به آزادراه می‌رسید همچنین ۵۰ کیلومتر هم در آزادراه باید طی می‌شد تا به خرم‌آباد رسید، و درواقع مردم معمولان که فاصله شهر آنها تا خرم‌آباد حدود ۱۷ کیلومتر است، باید  ۱۱۰ کیلومتر طی می‌کردند تا به خرم آباد برسند‌.

خادمی اضافه کرد: در این راستا تلاش کردیم از سمت خرم‌آباد و رئیسیون در محور خرم‌آباد-معمولان، مسیر را باز کنیم حدود یک ساعت پیش آخرین انفجارات و اقدامات در جاده قبلی معمولان-خرم‌آباد برای بازگشایی مسیر‌ انجام شد و در حال ریزش‌برداری هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا فردا یا روز جمعه مسیر تردد معمولان-خرم‌آباد باز شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: از قرارگاه خاتم الانبیا(ص) که در پروژه راه آهن دورود-خرم‌آباد پیمانکار ما است و تجهیزات و ماشین آلات آنجا داشتند، کمک گرفتیم،‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا هم به محل پروژه آمد و دستور داد که به سرعت به این پروژه ورود کنند و تاکید شد که کار با جدیت دنبال شود‌.

وی بیان کرد: همچنین دو پیمانکار خصوصی دیگر که نزدیک‌ محور معمولان_خرم آباد در حال کار در پروژه‌ای بودند، به همراه ادوات و ماشین‌آلات خود ‌به کمک ما آمدند و تلاش کردند ‌مسیر بازسازی و بازگشایی شود که از آنها قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و تو‌سعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: به هر حال بخش خصوصی، قرارگاه خاتم و ما تلاش کردیم به سرعتی محور معمولان-خرم‌آباد باز شود و این اقدام بزرگ انجام شد تا ذره‌ای از مشکلات مردم معمولان  کاهش یابد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول