اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

طرح «جهاد همبستگی ملی» نقش برجسته‌ای در بازسازی مناطق سیل‌زده خواهد داشت

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس گفت: تحقق طرح «جهاد همبستگی ملی» نقش برجسته‌‌ای در بازسازی مناطق سیل‌زده خواهد داشت.

طرح «جهاد همبستگی ملی»  نقش برجسته‌ای در بازسازی مناطق سیل‌زده خواهد داشت

روح‌اله بابایی‌صالح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به سیلی که در استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان اتفاق افتاده، بسیاری از خانه‌ها در برخی شهرها و روستاها تخریب شده و دیگر قابل سکونت نیستند.

وی بیان کرد: مردم سیل‌زده با توجه به شرایط مالی که دارند توان ساخت خانه مجدد ندارند به همین دلیل باید همه مردم و مسؤولان به کمک آن‌ها بیایند.

بابایی‌صالح اجرای طرح جهاد همبستگی ملی را پیشنهاد خوبی از سوی مسؤولان دانست و بیان کرد: اگر اهالی هر منطقه در مسجد جمع شوند و با کمک یکدیگر متولی ساخت یک خانه شوند، می‌توانند در تأمین مسکن سیل‌زدگان نقش بسزایی ایفا کنند.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: همۀ مردم هر چقدر که توان مالی دارند باید دست به دست هم دهند و به سیل‌زدگان کمک کنند تا بتوانند نگرانی مسکن آن‌ها را برطرف نمایند.

این مسؤول با بیان اینکه مسجد از صدر اسلام مهم‌ترین پایگاه مردمی است، گفت: مردم در این مکان مقدس گرد هم می‌آیند و در همۀ شرایط سخت و دشوار به همنوعان خود کمک می‌کنند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل اجرای طرح جهاد همبستگی ملی با توجه به ظرفیت‌‌های مساجد می‌تواند موفقیت بیشتری در ساخت مسکن مردم سیل‌زده داشته باشد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس ادامه داد: اجرای طرح یاد شده در حمایت از دولت نیز است و می‌تواند به مسؤولان کشوری در رفع مشکلات سیل‌زدگان کمک حال باشد.

بابایی‌صالح ابراز کرد: در این شرایط سخت کشور، باید همه مردم با توجه به وسع مالی که دارند در اجرای طرح یک مسجد یک خانه مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران نیکوکار هستند و این مهم بارها در حوادث مختلف مانند زلزله ثابت شده است، گفت: مطمئن هستیم آنها در کمک به مردم سیل‌زده استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان سنگ تمام خواهند گذاشت.

نماینده مردم بوئین‌زهرا و آوج در مجلس به طرح یک بانک و یک مدرسه اشاره کرد و گفت: اگر چنین اتفاق مبارکی بیفتد می‌توان مدارس استان‌های سیل‌زده را بازسازی کرد و یا دوباره ساخت.

این مسؤول ادامه داد: بانک‌های دولتی برای مشارکت در طرح یاد شده نیاز به مجوز دارند که باید اخذ آن برای این بانک‌ها مهیا شود ولی بانک‌های خصوص این چنین نیست و هر چقدر بخواهند، می‌توانند کمک کنند.

انتهای پیام/77009/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول