اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سال 98 سال گشایش و پیروزی ملت با همت جوانان است

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را کرده است تا امسال را سال ناامیدی جلوه دهد، گفت: بدون شک سال 1398 سال گشایش و پیروزی ملت با همت جوانان است.

سال 98 سال گشایش و پیروزی ملت با همت جوانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، حجت‌الاسلام محمود ترابی امروز  در مراسم گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر (ص) و تجلیل از جوانان فعال ستاد نماز جمعه گنبدکاووس که در حسینیه اندیشه اسلامی این شهرستان و به همت واحد جوانان ستاد نماز جمعه برگزار شد با اشاره به اینکه آیات و روایات به ما می‌گوید که سن 18 سالگی سن آغاز حرکت به سمت تعالی واقعی است، اظهار کرد: آن چه در متن روایات آمده این است که اگر کسی در 18 سالگی جان خود را از دست داد زمان لازم برای عبرت و پند داشته است.

وی با بیان اینکه دوره جوانی در اصل میان 18 تا 28 سال و زمان بروز همه توانمندی‌های بالقوه است، افزود: بعد از 28 سالگی تا 40 سالگی نیز زمانی است برای پخته شدن و تکامل اندیشه و رفتار انسان‌هایی که می‌خواهند در میانسالی با تجربه، عزت و سربلندی زندگی کنند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تحقق تمام ارزش‌های انقلاب توسط جوانان این نسل، خاطرنشان کرد: این جوانان می‌توانند کشور را با سرعت و شتاب بیشتری در گام دوم انقلاب به سمت توسعه، پیشرفت و تعالی رهنمون کنند.

ترابی با تاکید بر اینکه امسال قطعا سال گشایش و پیروزی ملت خواهد بود، ادامه داد: این پیروزی و گشایش قطعا با همت و توان جوانان رقم خواهد خورد و این در حالی است که دشمنان تمام تلاش خود را خواهند کرد این موضوع محقق نشود.

وی با اشاره به اظهار نظر رئیس سازمان محیط زیست در سال 1394 که در آن زمان در مسوولیت دیگری در نهاد ریاست جمهوری داشته است، گفت: او در آن سال با تزریق ناامیدی به مردم می‌گوید که در سال‌های آتی به دلیل فقدان ظرفیت آب در کشور باید 70 درصد مردم از کشور خارج شده و به کشورهای دیگر مهاجرت کنند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اینکه این رفتارها مصداق بارز نفوذ دشمن در دستگاه‌های محاسباتی است، تصریح کرد: بارش‌های اخیر را با وجود برخی آسیب‌ها در قالب سیل و آب گرفتگی باید از زاویه دیگری نیز نگریست که نعمت خدا برای پر شدن سفره‌های زیرزمینی کشور دانست.

ترابی با بیان اینکه این بارش‌ها بار دیگر ناامیدی که دشمن در حال تزریق آن بود را به امید و انگیزه تبدیل کرد، افزود: جوانان عزیز کاملا مراقب باشند تا مبادا این گفتارها و رفتارهای ناامید کننده در کشور به مردم القا شود.

فعال فرهنگی و اجتماعی گنبدکاووس در این مراسم در سخنانی کوتاه با اشاره به اینکه باید شرایط را برای حضور جدی جوانان در مسوولیت‌ها فراهم کرد، افزود: امروز متاسفانه میدان دادن به جوانان در کشور به ویژه دستگاه‌های دولتی و نهادهای اجرایی در حد شعار باقی مانده است.

نرگس مزرجی با تاکید بر اینکه انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که با مفاد قانونی شرایط حضور جوانان را بیش از گذشته در ایفای نقش‌های جدی در کشور فراهم کنند، خاطرنشان کرد: نباید جوانان مستعد و کارآمد کشور با رفتارهای ناصحیح مسوولان دلسرد و بی‌انگیزه شوند.

وی با انتقاد از فقدان توجه نمایندگان حوزه‌های انتخابیه در شهرستان‌ها به جوانان و خواسته‌های آنان، گفت: سوال ما این است که چرا نمایندگان ما بعد از انتخاب شدن دیگر ارتباطی با مردم به ویژه جوانان نداشته و اصلا به دنبال تحقق خواسته‌ها و مطالبات آنها نیستند.


رئیس ستاد نماز جمعه گنبدکاووس نیز در این مراسم با تقدیر از واحد جوانان این ستاد برای برگزاری چنین برنامه‌های بانشاط و پرمحتوایی، اظهار کرد: تمام تلاش ما از روز ابتدایی قبول مسوولیت توجه ویژه به جوانان و ارتقای جایگاه این عزیزان در درون ستاد بوده است.

حسین رضایی با تاکید بر اینکه از همه جوانان شهرستان گنبدکاووس می‌خواهیم که برای کمک به تبدیل نماز جمعه به قرارگاه فرهنگی شهرستان در کنار ما باشند، ادامه داد: از حضور جوانان در مسوولیت‌های مختلف ستاد استقبال می‌کنیم هرچند که همین الان نیز چندین تن از جوانان در بخش‌های مختلف ستاد نماز جمعه مشغول به خدمت هستند.

گفتنی است در این مراسم تنی چند از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مداحی پرداخته و یکی از شعرای آئینی نیز شعری را در وصف حضرت علی اکبر (ع) قرائت کرد و در ادامه نیز بخشی از بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول