اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کیسه بوکس خالی است!

دبیر هیأت بوکس استان زنجان با بیان اینکه برای رسیدن یک ورزشکار به اردو نیازمند ماهیانه حداقل یک میلیون تومان اعتبار هستیم، گفت: یکی از دلایلی که مانع از فعالیت حرفه‌ای ورزشکاران و تمرین مستمر آنها می‌شود، نبود اعتبار مناسب است.

کیسه بوکس خالی است!

ابراهیم عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طبق آماری که احصا کرده‌ایم در حال حاضر یک هزار و 500 نفر در رشته بوکس فعالیت دارند، اما به صورت ساماندهی شده، 850 بوکسور بیمه ورزشی دارند.

دبیر هیأت بوکس استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان طی سال‌های گذشته رشد خوبی در این رشته ورزشی داشته است، گفت: امروز ما ورزشکاران مستعدی همچون طوفان شریفی را در استان داریم.

وی با اشاره به اینکه برای تربیت استعدادهای بیشتر و موفق‌تر در این رشته ورزشی نیازمند اعتبار هستیم، اضافه کرد: یکی از دلایلی که مانع از فعالیت حرفه‌ای ورزشکاران و تمرین مستمر آنها می‌شود، نبود اعتبار مالی مناسب است.

عباسی با بیان اینکه برای رسیدن یک ورزشکار به اردو نیازمند ماهیانه حداقل یک میلیون تومان اعتبار هستیم، افزود: در واقع هر ورزشکاری بخواهد به صورت حرفه‌ای تمرین کند باید حقوق پایه را داشته باشد که شغل خود را رها کرده و ورزش حرفه‌ای انجام دهد.

دبیر هیأت بوکس استان زنجان با بیان اینکه مسائل و مشکلات مالی موجب می‌شود که ورزشکاران زیاد ورزش را جدی نگیرند، بیان کرد: از طرفی بوکس استان اسپانسری هم ندارد تا از این طریق هزینه تربیت ورزشکاران را فراهم شود.

وی با بیان اینکه امروز بوکس استان شرایط خوبی دارد، اضافه کرد: مهمترین مشکل ورزش بوکس استان مالی است و در صورت تأمین منابع اعتباری لازم، شاهد رشد هرچه بیشتر این ورزش خواهیم بود.

دبیر هیأت بوکس استان زنجان با بیان اینکه مربیان نیز بنا به دلایل اقتصادی مجبور هستند حرفه‌ای برای خود داشته باشند و در وقت آزاد بوکس آموزش دهند، از همین رو هیأت هم مجبور است از محل کلاس‌های عمومی استعدادیابی کند، اضافه کرد: تعداد مربیان 50 نفر است که از این تعداد 30 نفر به صورت حرفه‌ای فعال هستند.

عباسی با اشاره به اینکه در حوزه بانوان نیز در صورت ابلاغ وزارت ورزش و جوانان نسبت به فعال‌سازی اقدام خواهد شد، تصریح کرد: فدراسیون مجوز را صادر کرده است، اما هنوز وزارت ورزش مجوز نداده است.

دبیر هیأت بوکس استان زنجان گفت: با توجه به علاقه‌ای که بانوان به ورزش دارند، استان زنجان نیز متقاضیان زیادی در رشته ورزشی بوکس دارد.

انتهای پیام/73005/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول