اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

پارک روشندلان در حصارک کرج به بهره برداری می رسد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از افتتاح پارک روشندلان واقع در حصارک بالا، خبر داد و گفت: این پارک تا اواسط تابستان سال جاری به بهره برداری می رسد.

پارک روشندلان در حصارک کرج به بهره برداری می رسد

پیمان بضاعتی پور در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار فارس از البرز از ساخت پارکی مخصوص روشندلان در کرج خبر داد و گفت: این پارک در فضایی حدود 6 هزار متر مربع در حصارک بالا جنب خیابان شهید بهشتی محله آقارضایی در حال ساخت است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به صرف هزینه ای حدود دو میلیارد تومان برای ساخت این پارک، اذعان کرد: تلاش ما بر آن است تا ساخت این پارک که اواخر سال 96 آغاز شده است تا اواسط تابستان سال جاری به پایان برسد و مورد بهره برداری نابینایان قرار گیرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با بیان اینکه طراحی پارک مذکور به گونه ای است که نابینایان و معلولین به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند، مطرح کرد: پارک روشندلان از امکاناتی همچون برکه، آبنما، سکوی نشیمن، سرویس بهداشتی ویژه، اتاق نگهبانی، استخر ذخیره آب و آبریز برخوردار می شود.

بضاعتی پور از اختصاص فضایی به ساخت سوله ورزشی فلزی در این پارک برای روشندلان و معلولین نیز خبر داد و عنوان کرد: نابینایان برای انجام عملیات ورزشی خود نیازمند استفاده از قوه شنوایی هستند و از برخورد توپ با دیوارهای سوله مذکور متوجه می شوند که توپ در حال طی کردن چه مسیری است.

*توسعه فضای پارک نبوت

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج در بخش دیگری از سخنان خود به فضای سه الی چهار هکتاری ضلع شمالی پارک نبوت اشاره کرد و گفت: این فضا از کاربری فضای سبز برخوردار است اما در گذشته قرار بر این بود که آن را به ساخت ساختمان های اداری اختصاص دهند که با این امر موافقت نشد.

وی اظهار کرد: سازمان سیما و منظر اقدام به درختکاری این فضا کرده است تا بستری برای توسعه فضای پارکی فراهم شود و عملیات مناسب سازی، جدول گذاری و کفپوش داخل محوطه نیز انجام می شود و تا نیمه نخست سال جاری به بهره برداری می رسد.

بضاعتی پور عنوان کرد: کارگاهی در این فضا وجود دارد که متعلق به اداره خدمات شهری منطقه و محل دپوی ضایعات، کود و چوب است که زمینی برای آن در نظر گرفته شده تا این کارگاه از مرکز به حاشیه شهر انتقال یابد و فضای مذکور به محیطی قابل استفاده برای شهروندان تبدیل شود.

وی در خصوص عملکرد آبنمای پارک نبوت، گفت: سال گذشته این آبنما دچار مشکلات فنی شده بود که عملیات بازسازی آن توسط کارشناسان منطقه صورت گرفت و اکنون بدون هیچ مشکلی از آن استفاده می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با اشاره به تایمر داشتن آبنماها، افزود: ساعت هفت الی 9 صبح، یک الی سه ظهر و 6 عصر الی 11 شب آبنماها روشن و در حال کار هستند و اگر به صورت مداوم روشن باشند، پمپ های آن ها دچار آسیب می شود.

انتهای پیام/م/1105/س/ 3

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول