اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

کشاورز: سیل اخیر به تولید گندم هیچ آسیبی نزد

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: سیل اخیر به تولید گندم هیچ آسیب نزد و تنها به نیشکر آسیب وارد کرد.

کشاورز: سیل اخیر به تولید گندم هیچ آسیبی نزد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از صداوسیما؛ عباس کشاورز در حاشیه مراسم روز مزرعه در پیشوا گفت: آخرین براوردها این است که خسارتی که سیل به بخش کشاورزی زد شامل آب‌گرفتگی 5 واحد نیشکری کشت و صنعت شد و ما از نظر تولید، کاهش تولید به جز شکر نداریم.

وی افزود: من تقریبا 4ساله در اول سال اعلام برآورد می‌کنم و امسال هم مردم مطمین باشند که به اندازه کافی گندم در کشور موجود است.

کشاورز با بیان اینکه در زمینه گندم حدود 15میلیون تن گندم پیش بینی تولید ماست، گفت: ما نزدیک 6میلیون تن در دیم کاریها مانند کردستان و نزدیک 8میلیون تن گندم در مناطق آبی تولید گندم داریم و هیچ جای نگرانی از این نظر نیست.

وی افزود: سال زراعی و سال آبی که از اول مهر ماه آغاز می‌شود سال بسیار مناسبی بود و عملیات کشت به موقع انجام شد و خوشبختانه سالی بود که ما اضافه بذر هم داشتیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مصرف کود تقریبا 25درصد بیشتر از سالهای قبل بوده است و همه اینها حاکی از این است که سال بسیار عالی در پیش داریم.

وی افزود: اگر چه بعضی محصولات در بعضی مناطق خسارت دیدند و ما حتما در دولت باید به کمک نهادها و مردم برای جبران و بازیافت این نارساییها سریع وارد اقدام شویم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول