اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مقامات اردنی و سعودی و فلسطینی خواستار حل بحران سوریه، فلسطین و لیبی شدند

وزیر خارجه اردن در حاشیه پنجمین نشست همکاری‌های عربی-روسی بر حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد و گفت که «منفعت ما در این است که امنیت به سوریه بازگردد».

مقامات اردنی و سعودی و فلسطینی خواستار حل بحران سوریه، فلسطین و لیبی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم در حاشیه پنجمین نشست همکاری‌های عربی-روسی، بر راهکار دو دولتی تاکید کرد و گفت که امنیت و صلح بین فلسطین و رژیم صهیونیستی بدون راهکار دولتی محقق نخواهد شد.

الصفدی در ادامه خواستار توسعه روابط اقتصادی با سوریه شد و تصریح کرد: تمایل مشترکی برای ایجاد روابط اقتصادی بین اردن و سوریه و گسترش آن وجود دارد.

وزیر خارجه اردن افزود: با روسیه در خصوص توافقات صلح در جنوب سوریه هماهنگی داشتیم و بازگشت امنیت این کشور به نفع کشور اردن است.

الصفدی تاکید کرد که صلح با کشورهای همسایه از گزینه‌های راهبردی اردن است و باید با کشورهای تاثیرگذار در این خصوص همکاری کرد.

وی همچنین گفت که «اسرائیل اقدامات خطرناکی که منجر به از بین رفتن راهکار دو دولتی می‌شود، انجام می‌دهد».

شبکه روسیاالیوم روز سه‌شنبه همچنین گفت‌وگوی کوتاهی با «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین و «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه در حاشیه پنجمین نشست همکاری‌های عربی-روسی انجام داد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سال‌هاست که مانع برپایی دولت فلسطین می‌شود و اصرار دارد که دولت مستقل فلسطین تشکیل نشود.

المالکی افزود: «نتانیاهو مدعی است که فلسطینیان مذاکره و گفت‌وگو را نمی‌خواهند و سه سال پیش به پوتین گفته بود که نمی‌تواند طرف‌های فلسطینی را به پای میز مذاکره بنشاند».

وی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد که مواضع روسیه در خصوص حمایت از مساله فلسطین واضح و قوی است.

از سوی دیگر، وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه تاکید کرد که در این نشست درباره بحران سوریه و روابط روسی‌عربی در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد.

عادل الجبیر گفت: درباره حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در لیبی و تلاش‌ها برای حل و فصل بحران این کشور توافق کردم.

انتهای پیام/ح

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول