اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

افتتاح نخستین کنسولگری فرانسه در «سمرقند»

نخستین کنسولگری فرانسه در آسیای مرکزی در شهر «سمرقند» ازبکستان با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح شد.

افتتاح نخستین کنسولگری فرانسه در «سمرقند»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نخستین کنسولگری فرانسه در آسیای مرکزی امروز در شهر «سمرقند» ازبکستان با حضور مقامات ارشد دو کشور افتتاح شد.

«ژان باتیست لوموان» وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه در شهر سمرقند نخستین کنسولگری افتخاری این کشور در آسیای مرکزی را افتتاح کرد.

وی همچنین مجوز کنسولگری را به «اسرافیل اوسن اف» کنسول افتخاری فرانسه در سمرقند به مدت 5 سال تقدیم کرد.

برنامه ریزی شده وزیر مشاور در امور خارجه فرانسه در چارچوب این سفر با مقامات مجلس سنای ازبکستان، کابینه وزرا، وزرای امور خارجه، سرمایه گذاری و تجارت خارجی دیدار و مسائل مهم توسعه روابط دوجانبه در زمینه های مختلف را بررسی می‌کند.

فرانسه یکی از مهم‌ترین همکاران بازرگانی ازبکستان در اروپا می‌باشد. مبادلات ازبکستان و فرانسه در سال 2018 میلادی در مقایسه با سال 2017 میلادی با 19 درصد افزایش در سطح 306 میلیون دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 16 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران فرانسه از جمله 2 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه گذاران این کشور فعالیت می کنند.

فرانسه استقلال ازبکستان‌ را در تاریخ 3 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ  یکم مارس سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول