اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق هرمزگان وجود دارد

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان گفت: شرایط مناسبی در هرمزگان برای سرمایه‌گذاری در صنعت تولید برق وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند به برگشت سرمایه خود در زمانی کوتاه دست یابند.

شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق هرمزگان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس ازبندرعباس، حسن کهوری پیش از ظهر امروز در سومین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان و در پنل مربوط به انرژی برق و آب با بیان اینکه ظرفیت اسمی نیروگاه‌های استان 3 هزار و 300 مگاوات است، اظهار داشت: مصرف برق در پیک تابستان سال گذشته به سه هزار و 71 مگاوات رسید که 30 درصد آن مربوط به صنایع بزرگ و دوهزار و 290 مگاوات مربوط به مصارف دیگر بوده است.

وی، مصرف کل استان را در سال گذشته، 15 میلیون و 716 هزار کیلو وات ساعت ذکر کرد و افزود: از این میزان مصرف، حدود 5 میلیون کیلو وات ساعت در صنایع مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای هرمزگان با اشاره به اینکه در سال گذشته احداث نیروگاه‌های بزرگی در استان مصوب شده است، خاطر نشان کرد: نیروگاه یک هزار و 400 مگاواتی سیریک که توسط روس‌ها در حال ساخت است، نیروگاه کلاس اف 890 مگاواتی، نیروگاه 70 مگاواتی هرمز، نیروگاه کلاس اف 890 مگاواتی منطقه ویژه، نیروگاه سیکل ترکیبی220 مگاواتی ایسین و نیروگاه 500 مگاواتی غدیر قشم از جمله این نیروگاه‌هاست.

کهوری ادامه داد: در مجموع 4 هزار و 70 مگاوات تولید برق مصوب شده  و پیش‌بینی ما برای افق 1404، شش هزار مگاوات برق در استان هرمزگان است.

وی، از صدو مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان خبر داد و یادآورشد: درمجموع مجوز 32 پروژه نیروگاه خورشیدی صادر شده و فرصت جدیدی در نیروگاه‌های خورشیدی در کوه مبارک، رودان، بندزرک، دژگان و بندر کنگ مهیا است. 

مدیرعامل برق منطقه‌ای استان هرمزگان به ساخت نیروگاه‌های مقیاس کوچک نیز اشاره و تصریح کرد: سه نیروگاه کوچک در باسعیدو قشم با تولید 7 مگاوات، تازیان با تولید 10 مگاوات و هشتبندی میناب نیز با تولید 10 مگاوات برق در دستور کار قرار دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند در این پروژه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و میزان برق تولیدی آنان نیز توسط برق منطقه‌ای و شرکت توزیع خریداری خواهد شد.

کهوری با تاکید بر اینکه استان هرمزگان در ساخت نیروگاه‌های خورشیدی کوچک در سطح کشور پیشرو است، افزود: ساختگاه‌های قرارداد تضمینی برق در پارسیان و بندرعباس نیز آماده بوده که شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/88049/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول