اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

توئیت ظریف پس از آتش گرفتن کلیسای نوتردام

وزیر امور خارجه ایران در توئیتی ضمن ابراز تأسف از آتش گرفتن کلیسای نوتردام، با مردم فرانسه و همه مسیحیان کاتولیک ابراز همدردی کرد.

توئیت ظریف پس از آتش گرفتن کلیسای نوتردام

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی آتش گرفتن کلیسای نوتردام فرانسه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه‌شنبه) در توئیتی به این حادثه واکنش نشان داد.

وی نوشت: «از اینکه قسمتی از نوتردام، بقعه نمادینی که به پرستش خدای یگانه‌مان اختصاص داشت و ما را از طریق شاهکار ادبی ویکتور هوگو به یکدیگر نزدیک‌تر می‌کرد، پس از ایستادگی در جنگ‌ها و انقلاب بعد از ۸۰۰ سال نسبتا تخریب شده، متاسف شدم. با مردم فرانسه و همه مسیحیان کاتولیک ابراز همدردی می‌کنیم.»

 

 

به گزارش فارس، این کلیسا که آغاز ساخت آن به سال ۱۱۶۳ میلادی بازمی‌گردد و در جریان جنگ‌های جهانی نیز از آسیب مصون مانده بود، عصر روز دوشنبه (دیروز) 26 فروردین ماه دچار آتش‌سوزی شد. به گفته مقام‌های فرانسوی، آتش گنبد، سقف و دستکم یکی از پنجره‌های بزرگ کلیسا را به کلی نابود کرده، اما آثار تاریخی و هنری موجود در این ساختمان پیش از سرایت آتش به محل نگهداری آن‌ها، از کلیسا خارج شده است.

به گزارش فارس، سفارت فرانسه در تهران در توئیتی از ابراز تاسف و همدردی ظریف با مردم فرانسه و همچنین پیام‌های مشابهی که از ایرانیان در پی حادثه آتش سوزی نوتردام دریافت شده، قدردانی و اعلام کرد: نوتردام پاریس متعلق به میراث بشری و همه کسانی است که دوستدار آن هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول