اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

بزرگترین دستاورد کشورمان تأمین نظام مدنی مردمسالار بر اساس عقلانیت اسلامی است

دبیر ستاد حقوق بشر گفت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته و فراتر از پیشرفت‌های حاصله در علم و تکنولوژی، موضوع تأمین یک نظام مدنی مردمسالار بر اساس عقلانیت اسلامی است.

بزرگترین دستاورد کشورمان تأمین نظام مدنی مردمسالار بر اساس عقلانیت اسلامی است

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، ویتوریو روساری پتروچلی رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایتالیا به همراه هیأت همراه با محمدجواد لاریجانی دبیرستاد حقوق بشر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار که به درخواست طرف ایتالیایی انجام شد، محمد جواد لاریجانی ضمن اشاره به همکاری‌های خوب حقوق بشری و قضایی میان دو کشور و برگزاری چهار دوره موفقیت آمیز مذاکرات دو جانبه ذیل موضوعات قضایی و حقوق بشری من جمله گفت‌وگوهای حقوقی و تبادل نظر و تجربیات میان قضات و کارشناسان دو کشور خصوصاً موضوعاتی چون نحوه صیانت از حقوق متهم، جرائم نوجوانان، مجازات‌های اعدام و مبارزه با مواد مخدر، بر ضرورت توسعه این همکاری‌ها در آینده تأکید کرد.

دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه اظهار داشت: بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی در 40 سال گذشته و فراتر از پیشرفت‌های حاصله در علم و تکنولوژی، موضوع تأمین یک نظام مدنی مردمسالار بر اساس عقلانیت اسلامی است.

وی افزود: دنیای غرب باید با فاصله گرفتن از خود بزرگ بینی به این تجربه جدید اهمیت داده و درک درستی از آن داشته باشد.

لاریجانی در ادامه تأکید کرد:  مسیر گفت‌وگوهای دو جانبه ایران و اروپا در همکاری‌های قضایی و حقوق بشری در حقیقت ظرفیتی برای حصول همین مقصد است.

دبیر ستاد حقوق بشر همچنین با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته برخی دول اروپایی، آمریکا و رژیم صهیونیستی به بهانه حکم محکومیت فردی در دادگاه بدوی، تبلیغات وسیع و دروغینی علیه ایران راه انداخته‌اند، اظهار داشت: متأسفانه رئیس جمهور فرانسه که خود با شرایط وحشتناکی در کشورش روبروست و برخوردهای ناعادلانه‌اش با شهروندان فرانسوی موجب برانگیخته شدن حساسیت سازمان ملل و سایر دولت‌های اروپایی شده در حرکتی متناقض با حقوق و اصول حاکم بر روابط بین‌الملل، پرچمدار این شو سیاسی و حرکت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی ایران شده که اهدای عناوین خیالی به متهم دادگاه‌های ایران در قالب جایزه از آن جمله است.

لاریجانی در ادامه افزود: البته ما در جمهوری اسلامی از اینکه شهروندی از ما به علت تخلف مجازات شود به هیچ وجه خوشحال نیستیم، اما رفتار غرب، به ویژه فرانسه بسیار توهین‌آمیز و هیچ ربطی به حقوق بشر ندارد و یک حرکت سیاسی مفتضح است.

در این دیدار همچنین طرف ایتالیایی ضمن تقدیر از تجربه ایران در ایجاد یک نظام مردمسالار گفت: اگرچه ما دموکراسی مبنی برسکولاریزم و لیبرالیزم داریم ولی در عین حال این توسعه تاریخی نظامی مدنی شما را ارج می‌نهیم.

لاریجانی با تأکید بر اینکه قضات عالیقدر ما در صدور احکام خود حساسیت دارند و به هیچ وجه تحت تاثیر این تبلیغات قرار نمی‌گیرند، افزود: ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران از حقوق تمام شهروندان خود چه مورد اتهام باشند و چه نباشند، در چارچوب قوانین خود دفاع می‌کند.

طرف ایتالیایی در پایان از برگزاری دور پنجم گفت‌وگوهای دوجانبه استقبال و آمادگی خود را برای میزبانی اعلام کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول