اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

توصیه فرمانده به نظامیان آمریکایی در اوکیناوا؛ در انظار عمومی حاضر نشوید

فرمانده تفنگداران آمریکایی دستور داده تا مراسم عزاداری برای نظامی آمریکایی که یک زن ژاپنی را در اوکیناوا به قتل رسانده بود، بدون سر و صدا و در سکوت برگزار شود و نظامیان آمریکایی حتی‌الامکان از حضور در اماکن عمومی خودداری کنند.

توصیه فرمانده به نظامیان آمریکایی در اوکیناوا؛ در انظار عمومی حاضر نشوید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرمانده تفنگداران آمریکایی در اوکیناوا از نیروهای خود درخواست کرده تا مراسم عزاداری برای نظامی 32 ساله آمریکایی که پس از قتل یک زن ژاپنی، اقدام به خودکشی کرده بود، را بی‌سر و صدا و در سکوت برگزار کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «اریک اسمیت» فرمانده تفنگداران آمریکایی در جزیره اوکیناوا در ژاپن در نامه‌ای که یکشنبه شب نوشته، تأکید کرده، «به نشانه احترام به جامعه‌ای که در خشم و شوک است، ما باید محجوب رفتار کنیم بدون اینکه توجهی را جلب کنیم».

یک مقام نظامی آمریکایی متن این نامه را امروز (دوشنبه) در اختیار رسانه‌ها قرار داده است.

این نامه که خطاب به فرماندهان ارشد پایگاه نظامی آمریکا در اوکیناوا نوشته شده از تمام نیروهای آمریکایی خواسته تا از خریدهای غیرضروری و حضور بی‌دلیل در مکان‌های عمومی و حتی رستوران‌های این جزیره و یا بلند بلند صحبت کردن بپرهیزند تا طبق آنچه که در متن نامه آمده، نیروهای آمریکایی، همبستگی با همسایگان اوکیناوایی خود را به نمایش بگذارند.

بنا بر گزارش منابع خبری، یک نظامی ۳۲ ساله آمریکایی که با یک زن ۴۴ ساله ژاپنی در جزیره اوکیناوا رابطه نامشروع داشته، روز شنبه او را با ضربات چاقو به قتل رسانده و سپس خودکشی کرده بود. ارتش آمریکا بعدا این نظامی را «گابریل ای. اولیورو» اهل کالیفرنیا معرفی کرد.

قتل این زن ژاپنی در جزیره اوکیناوا در شرایطی اتفاق افتاده که سال‌های طولانی است که مردم این منطقه با استناد به جنایات، سروصدای وحشتناک هواپیماهای نظامی و تصادفاتی که در تمام این سال‌ها در این منطقه اتفاق افتاده، خشم و اعتراض خود به حضور نیروهای آمریکایی در این جزیره را ابراز کرده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول