اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سردار نظری: سپاه پاسداران نماد خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار است

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه استکبار به خاطر شکست توطئه‌هایش بسیار عصبانی است، گفت: دشمن نماد خنثی‌سازی همه این نقشه‌ها را سپاه پاسداران می‌داند، چراکه سپاه دارای تفکر انقلابی و بر پایه قدرت مردمی مشخصه اصلی سپاه است.

سردار نظری: سپاه پاسداران نماد خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار یعقوبعلی نظری امروز در دیدار با اساتید دانشگاه‌های مشهد که در ستاد شهید برونسی برگزار شد، ضمن تشکر از حضور مهمانان و اظهار حمایتشان از سپاه پاسداران، گفت: سپاه یک تشکیلات نیست، بلکه یک راه، مسلک و طریق تجربه شده بوده، سپاه نماد اندیشه انقلابی و حضور مردمی در عرصه‌های مختلف است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: سپاه نماد تلفیق قدرت مادی و معنوی است، باوجود همه اختلاف‌سلیقه‌ها در موضوعات مختلف، مردم ما در اقشار مختلف این درک انقلابی و بینش را دارند که اسیر این همه هجویات دشمن نشوند.

وی با بیان اینکه وقتی بزنگاهی به وجود می‌آید مردم پای انقلاب هستند، ادامه داد: یکی از بزنگاه‌های این انقلاب همین دشمنی اخیر استکبار است، مسائل مادی را خوب می‌فهمند، حساب و کتاب‌های‌شان دقیق است و همه کارهای‌شان ضدانقلاب بوده که حاصل یک شب تصمیم‌گیری نیست، بلکه حاصل یک سناریوی از قبل طراحی شده است.

سردار نظری خاطرنشان کرد: گاهی اوقات یکی مانند اوباما  با ادبیات خاص خودش که در واقع پنجه آهنین با دستکش مخملی است و یک وقت یکی مانند ترامپ با ادبیات چاله میدانی خودش با ما دشمنی می‌کند، این‌ها فرقی در اهداف مشترک ندارند، اما وقتی خدا بخواهد، به دست دشمن برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی زمینه خیر فراهم می‌شود.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) تصریح کرد: تاریخ ۴۰ ساله انقلاب از  این بزنگاه‌ها و نیرنگ‌های دشمن پر است، هر کدام از نیرنگ‌ها به خواست خدا نتیجه عکس گرفته‌اند، به عنوان مثال، داعش را دنیای استکبار را با این هدف که بتواند انقلاب اسلامی و پیشرفت عقاید و افکار انقلاب را در دنیای اسلام و منطقه غرب آسیا را کنترل کند و حتی اگر موفق شود نظام اسلامی را ساقط کند، ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه همه قدرت های مادی اعم از پول و قدرت‌های سیاسی و رسانه‌ای بر اهداف استکبار متمرکز شدند، اضافه کرد: اما نتیجه این توطئه‌ها سرعت گسترش انقلاب اسلامی و عمق این تفکر در جهان شده، به طوری که ترامپ اعتراف می‌کند، آمریکا در عراق  ۷ تریلیون دلار هزینه کرده، اما نمی‌تواند در عراق حضور داشته باشد.

سردار نظری گفت: این واقعیت نتیجه درگیری دنیای استکبار با انقلاب اسلامی است و هر آنچه که آنها با نقشه‌های باطل خود به عنوان جنگ نیابتی و داعش خرج کردند، به ضرر خودشان و گسترش نظام اسلامی ختم شد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) یادآور شد: در سوریه استکبار تا درهای کاخ بشار اسد پیش رفت، اما ورق برگشت، قدرت مادی برای برگرداندن این ورق وجود نداشت، بلکه مولفه قدرت معنوی بود، همان موضوعی که ما باید در مدیریت داخلی جامعه به آن توجه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: اگر مولفه‌ها، توانمدی‌ها و ظرفیت‌های قدرت را بشناسیم و درک کنیم، اصلا تحریم جایی ندارد، نمی‌شود، کسی و جامعه‌ای را در دنیای امروز تحریم کرد.

سردار نظری با بیان اینکه استکبار به خاطر شکست توطئه‌هایش بسیار عصبانی است، متذکر شد: دشمن نماد خنثی‌سازی همه این نقشه‌ها را سپاه پاسداران می‌داند، چراکه سپاه دارای تفکر انقلابی و بر پایه قدرت مردمی مشخصه اصلی سپاه است، تولید یک نهاد معنوی مانند سپاه کار دنیای مادی استکبار نیست و فقط هنر انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: آنها کشورها را اشغال می‌کنند، داعش ایجاد می‌کنند و عملیات گسترده رسانه‌ای انجام می‌دهند، اما به نتیجه نمی‌رسند و اکنون بسیار عصبانی هستند که چرا با وجود همه مشکلات موجود در جامعه ما و عملیات گسترده رسانه‌ای که انجام می‌دهند، نتیجه نمی‌گیرند.

وی تصریح کرد: در صدر همه این موفقیت‌های نظام ما در برابر استکبار، حضور امامت و ولایت به خاطر رویکرد هدایتی و راهبری است  و مبنای مرجعیت در جامعه ما اعتبار و اعتماد است، این‌ها همه ظرفیت‌های مدیریتی بوده که ما داریم و می‌توانیم در اداره جامعه و عرصه‌های مختلف از آنها بهره‌مند شویم، اما نمی‌خواهیم.

سردار  نظری تفکر و اندیشه به عنوان قدرت معنوی و اصل قدرت را قدرت نرم‌افزاری که پایه اصلی قدرت است، عنوان و بیان کرد: مشکل آمریکا همین است که آنها هم قدرت زیادی دارد، اما در توسعه فکر، اندیشه و قدرت نرم‌افزاری آسیب‌پذیر است، به همین خاطر با وجود همه دارایی‌های مادی و قدرت برتر در هر میدانی که وارد می‌شود در مقابل انقلاب اسلامی که قدرت برترش فکر و اندیشه و قدرت معنوی است، کم می‌آورد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: نهادی مانند سپاه به نمایندگی از همه مردم ایجاد شده و در خدمت ولایت و امامت قرار می‌گیرد، مردم و جامعه ثمرات ان را می‌بینند، هویت سپاه پاسداران به همراهی مردم و توجه مبانی انقلاب است.

وی تلاش سپاه را براساس اندیشه‌های انقلاب و تکیه بر قدرت مردمی برای گسترش انقلاب اسلامی همراه با حفظ و حراست از دستاوردهای انقلاب افتخار این نهاد دانست و اضافه کرد: سپاه باید پیش برنده باشد و بدون قدرت و همراهی این قدرت و پیش برندگی به دست نمی‌آید.

سردار نظری با بیان اینکه توجه و حمایت شما اساتید دانشگاه از این نهاد انقلابی، پیام مهمی برای موافقان و مخالفان دارد، تصریح کرد: گرفتاری‌های ما روبنایی است نه زیربنایی، ما برای پیشرفت همه ظرفیت‌ها را داریم، در حوزه اقتصاد هم ما همه زمینه‌ها را داریم.‌

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با بیان اینکه نسل اول انقلاب زمینه‌ساز همه ظرفیت‌های این انقلاب شدند، افزود: ما اگر در نظام اسلامی مشکل داریم به این علت است که مبانی اسلام را به خوبی اجرا نکردیم، اما برای بحث جمهوریت،کشور ما هزینه‌های سنگین آن را پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: نمونه‌اش در سال ۸۸ بود که امام جامعه دفاع جانانه‌ای از رای مردم کرد، این نظام آن قدر قوی است و قدرت دارد که نه تحت تاثیر عملیات روانی بیرونی قرار  می‌گیرد و از مسیر خارج می‌شود و نه عملیات روانی داخلی که ممکن است کسانی یا گروه‌هایی بخواهند جمهوریت نظام و احترام به رای مردم را تحت تاثیر قرار دهند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول