اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

نشستی برای ارتقای آموزش عالی/ غلامی برنامه های سال جدید وزارت علوم را تشریح کرد

وزیر علوم با تشریح برنامه‌های این وزارتخانه در سال جدید، گفت: شبکه‌ علمی استانی ایجاد می‌کنیم و سه مرکز باهم به صورت واحدهای هماهنگ فعالیت می‌کنند.

نشستی برای ارتقای آموزش عالی/ غلامی برنامه های سال جدید وزارت علوم را تشریح کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی وزیر علوم با اساتید و صاحبنظران برجسته آموزش عالی که از صبح امروز در محل وزارت علوم برگزارشده بود، به کار خود  پایان داد.
در این نشست اساتید از دانشگاه‌های سراسر کشور حضور داشتند و دغدغه ها و نیازمندی های حوزه آموزش عالی را مطرح کردند.
در پایان این نشست و پس از شنیدن سخنان نمایندگان دانشگاه‌ها وزیر علوم به ارائه توضیحی پیرامون اظهارات اساتید پرداخت.
منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در پایان این هم اندیشی گفت: در بخش قابل توجهی نگاه نقادانه به بخش‌های مختلف اموزش عالی است که همیشه باید برای تغییر و اصلاح ان به سمت بهبود و ارتقای سیستم آماده باشیم.

وی افزود: تحول در دانشگاه‌ها و حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم اهمیت دارد و تلاشمان و محور مهم و اولیه وزارت علوم، کیفی سازی مراکز اموزش عالی است همچنین این نکته را نباید فراموش کرد که از دانشگاه‌های منفرد نمی توان انتظار برون داد داشت چون امکان سرمایه کذاری زیاد ندارند.

غلامی ادامه داد: در سال گذشته طرح اولیه و برنامه مراکز اموزش عالی تدوین شده است  برهمین اساس درباره موضوع انحلال دانشگاه‌ها و مراکز اموزشی اعلام می‌کنم که هیچ موسسه ای در این طرح منحل نمی شود.

وی اضافه کرد: شبکه علمی به صورت استانی ایجاد می‌کنیم و سه مرکز باهم به صورت واحدهای هماهنگ فعالیت می‌کنند. بخشی از نگرانی ها که ناشی از ضعف ساختاری بود با این طرح برطرف می شود.

وی درباره تقلب علمی در دانشگاه‌ها توضیح داد:دانشگاه‌ها با پیگیری وزارتخانه در حال تدوین جلوگیری از این اتفاق هستند البته ما قدرت ضابط قضایی نداریم ولی همکاران موارد مستند را گزارش می‌کنند. اگر کشف شود استادی اجازه این کار را به دانشجو داده ، تمام امتیاز استاد و دانشجو سلب و حتی مدرک دانشجو باطل می شود.

غلامی تصریح کرد: انتظار از دانشگاه‌ها به خاطر شرایط فعلی و کلان کشور وجود دارد امیدواریم دانشگاه بتواند  در یک فضای هماهنگ به سمت یک ارتباط مناسب با صنعت و جامعه پیش رود.

وی در خصوص فعالیت های دانشگاه در حادثه سیل اخیر گفت: پس از وقوع حادثه سیل علاوه بر حضور دانشگاهیان در منطقه سیل زده چندین گروه علمی برای بررسی و رفع عوارض فیزیکی سیل فعالیت می‌کنند تا برنامه جدی برای پیشگیری وقوع چنین حوادثی تدوین کنند.

 وی تاکید کرد: در تداوم این هم اندیشی ها تلاش می کنیم مباحث را به صورت موضوعی مطرح کنیم تا نظرات علاوه بر ارائه به صورت مکتوب هم ارائه شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین چند دانشگاه و مرکز علمی را ذیل یک دانشگاه بزرگ قرار می دهیم چرا که در حال حاضر الگوی دانشگاه‌های بزرگ در کشور انجام شده و نتیجه داشته است به همین منظور می خواهیم با تجمیع دانشگاه‌های کوچک آنها را ارتقا دهیم. همچنین باتوجه به دغدغه بودجه اعلام می‌کنم که تخصیص بودجه دانشگاه‌ها امسال  به طور کامل انجام می شود.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول