اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

ارتباط دانشگاه با جامعه به رونق تولید ملی و افزایش امید در جامعه منجر می‌شود

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: تعامل سازنده بین دانشگاه و جامعه علاوه بر شکوفایی و رونق تولید به افزایش شادابی و امید در بین مردم منجر می‌شود.

ارتباط دانشگاه با جامعه به رونق تولید ملی  و افزایش امید در جامعه منجر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، وحید احمدی رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور صبح امروز در نشست هم‌اندیشی وزیر علوم با صاحب‌نظران علمی کشور که در محل وزارت علوم برگزار شد، گفت: در ابتدای سال 97 وزیر علوم تحقیقات و فناوری با جمعی از اساتید و صاحب‌نظران دانشگاهی دیدار داشت که در این دیدار مباحثی در خصوص تعداد دانشگاه‌ها، دانشجویان، اشتغال، بودجه دانشگاه‌ها و معیشت استادان مطرح شد. همچنین مسئله ایجاد یک اکوسیستم و نظام نوآوری جدید نقش دانشگاه‌ها در حل مسائل جامعه ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها نیز از جانب اساتید و صاحب‌نظران مطرح شد.

وی افزود:طی سال 97 تلاش شد تا حدودی از این موضوعات مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم برای اجرا شدن آنها انجام شود و بر این اساس مقرر شد برگزاری این نشست‌ها در سال آینده ادامه داشته باشد و محورهای مورد طرح در نشست‌ها به صورت نظام یافته‌ و تخصصی‌تر مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در این بیانیه به 6 محور اصلی یعنی علم و پژوهش،‌ معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت  و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی و روابط خارجی و سبک زندگی اشاره کردند. البته مشکل اساسی کشور از نظر مقام معظم رهبری همچنان مشکل اقتصادی است که از مصادیق آن می‌توان به مشکلات معیشتی مردم، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم اشاره کرد. حتی یکی از 4 موضوعی که ایشان در دیدار با زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در روز اول فروردین داشتند، موضوع اقتصاد بود که لازمه آن را احاطه مدیریت‌های جهادی بر مسائل اقتصادی کشور دانسته‌اند.

احمد اضافه کرد: در همین راستا و به منظور هدفمند سازی مباحث نشست و به دلیل آنکه مراکز پژوهش و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند با راهکارهای عالمانه  و علمی بر مشکلات اقتصادی فائق بیاید دو محور اصلی این نشست به تعامل دانشگاه با جامعه و نظام مدیریت آموزش عالی اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد:‌موضوع تعامل دانشگاه با جامعه از جمله موضوعاتی است که هم دغدغه رهبری بوده و هم اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران به آن توجه دارند. توجه به این موضوع به دلیل تاثیرات مفید و سازنده در رونق اقتصادی و ارتقاء رفاه اجتماعی برای وزارت علوم نیز اهمیت دارد.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم نظرات و پیشنهادات اساتید در قالب برنامه عملیاتی در دستور کار مسئولین قرار بگیرد تا علاوه بر شکوفایی و رونق تولید در جامعه افزایش شادابی و نشاط بین مردم به خاطر تعامل سازنده دانشگاه با جامعه شکل بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول