اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

95 درصد از سازه‌های آبخیزداری قشم آب‌گیری شدند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم،‌از آبگیری 95درصد از سازه‌های آبخیزداری این شهرستان با حجمی بالغ بر هشت میلیون و 500هزار مترمکعب در پی بارندگی‌ دو روز اخیر خبر داد.

95 درصد از سازه‌های آبخیزداری قشم آب‌گیری شدند

اکبر محمودی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم، اظهار داشت: به دنبال بارندگی‌های دو روز اخیر در شهرستان قشم، 95 درصد از سازه‌های آبخیزداری این شهرستان آب‌گیری شده است.

وی حجم آب ذخیره شده در 32سازه آبخیزداری قشم را هشت میلیون مترمکعب عنوان کرد و افزود: ظرفیت آب‌گیری 25 مورد از این سازه‌ها به مرز 100 درصد می‌رسد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم تصریح کرد: حدود پنج سازه نیز پس از تکمیل ظرفیت، آب‌ آن‌ها سرریز شده که سازه‌ها موجود در روستاهای تم‌گس، گوری، رمچاه و دیرستان از این قبیل هستند.

محمودی‌زاده ادامه داد: مجموع 32 سازه آبخیزداری قشم از ظرفیت آب‌گیری با حجمی بالغ بر 9 میلیون مترمکعب برخوردار است.

وی اضافه کرد: هفت سازه از ظرفیت آبگیر بالای 500هزار مترمکعب برخوردار هستند و ظرفیت 25 سازه نیز کمتر از این مقدار است که سازه‌‌های شهر سوزا و روستای کانی با ظرفیت 150هزار مترمکعب از پایین‌ترین حجم برخوردار هستند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: سد خاکی درکوه با گنجایش یک‌ میلیون و 200هزار متر مکعب آب، بزرگترین سازه آبخیزداری شهرستان قشم به‌ شمار می‌رود.

منابع آبی ذخیره شده در سازه‌های آبخیزداری در راستای اهداف کشاورزی، دامپروری و مصارف خانگی نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ن/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول