اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مخالف کمک به سیل زدگان نیستم

خزانه‌دار شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه مخالف کمک به مردم سیل‌زده نیستم، گفت: پیشنهاد می‌کنم وزیر کشور و استاندار تهران ضمن تعیین نقش شهرداری از محل اعتبارات مربوطه نسبت به تأمین هزینه‌های جبرانی خدمات شهرداری اقدام کند.

مخالف کمک به سیل زدگان نیستم

به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سیدحسن رسولی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در مخالفت با کلیات لایحه مجوز به شهرداری تهران جهت کمک به سیل‌زدگان استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان، اظهار کرد: استناد شهردار تهران در این لایحه بند ۱۰ماده ۵۵ قانون شهرداری است که بر اساس این ماده شهردار اجازه دارد نسبت با قبول و تقدیم هدایا به اشخاص حقیقی و حقوقی به نام شهر پس از تصویب در انجمن شهر اقدام کند.

وی افزود: همچنین طبق ماده ۷۳ قانون شهرداری مصرف تمامی عوارض و درآمدهای شهرداری منحصرا باید در محدوده شهر مربوطه هزینه شود از این رو لایحه ارائه شده به لحاظ شکلی منطبق با مواد ۷۳ و  ۵۵ قانون شهرداری نیست. 

رسولی ادامه داد: لایحه مذکور فاقد عدد و رقم بوده و ردیف پیشنهادی مربوط به هزینه‌های پیش‌بینی نشده برای اداره شهر تهران است که خواسته شده از این ردیف کمک و مساعدت شود و حتی جنس کمک‌ها نیز مشخص نشده است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید با شفافیت با مردم صحبت کنیم اما نسبت به هموطنان سیل زده نیز مسؤولیت داریم، اعلام کرد: طبق بند ۳ و 8 ماده ۴ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران پیشنهاد می کنم که لایحه شهرداری تهران از حالت کلی خارج شود تا شهرداری تهران نسبت به ارائه خدمات مهندسی، اعزام اکیپ‌های تخصصی، کمک های لجستیک جمع آوری کمک ها و هدایای مردم  و پرهیز از هرگونه اقدام غیرقانونی پردخت مالی اقدام کند. در کنار وظیفه انسانی برای کمک به سیل زدگان باید به فکر مالی بحرانی شهرداری تهران نیز باشیم.

رسولی با تأکید بر اینکه من مخالف کمک به مردم سیل‌زده استان های گلستان، لرستان و خوزستان نیستم، گفت: به استناد به بند ۳ ماده ۴ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران پیشنهاد میکنم در قالب تبصره ای آورده شود وزیر کشور و استاندار تهران ضمن تعیین نقش شهرداری از محل اعتبارات مربوطه نسبت به تأمین هزینه های جبرانی خدمات شهرداری اقدام کند.

خزانه دار شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: پیشنهاد می‌شود برای قانونی بودن لایحه در ابتدای متن استناد به بند ۳ ماده ۴ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران نیز قید شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول