اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

احیای وزارت بازرگانی نتیجه ای جز آسیب مجدد تولیدکننده ندارد

عضو کمیسیون برنامه مجلس با تاکید بر اینکه مخالف تفکیک وزارت صمت هستم، گفت: ما وزارتخانه‌ها را ادغام کردیم تا واردات با ملاحظه وضعیت تولیدکننده داخلی صورت بگیرد و امروز جدا کردن اینها نتیجه ای جز آسیب مجدد به تولیدکننده ندارد.

احیای وزارت بازرگانی نتیجه ای جز آسیب مجدد تولیدکننده ندارد

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس گفت: من مخالف این موضوع هستم. سوال این است که چرا ادغام کردیم و حالا می­خواهیم تفکیک کنیم. به تاریخچه وزارت بازرگانی نگاه کنید. در ابتدا ما وزارت صنایع سبک، وزارت صنایع سنگین و وزارت معدن و فلزات داشتیم و پشت تشکیل این وزارتخانه‌ها دلایلی بود.

وی با تاکید بر اینکه در کشورهای بزرگ دنیا صنعت و تجارت به هم گره خورده است، افزود: ما قبلاً که وزارت بازرگانی داشتیم می­‌گفتیم چرا کار واردات انجام می­دهی؟ پاسخ این بود که برای بازار را تنظیم کنم که البته حرف غلطی هم نبود. اما از این طرف اگر تولیدکننده داخلی در حال آسیب دیدن بود وزارت بازرگانی می­‌گفت به من ربطی ندارد. بنابراین ما وزارتخانه‌­ها را ادغام کردیم تا اگر قرار است وارداتی صورت بگیرد وضعیت تولیدکننده داخلی را لحاظ کند. بنابراین امروز جدا کردن اینها جز آسیب مجدد به تولیدکننده نتیجه‌­ای ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول