اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با وجود مخالفت مردمی، عربستان و امارات از شورای نظامی سودان حمایت کردند

علیرغم مخالفت مردمی با شورای نظامی سودان، عربستان سعودی و امارات متحده عربی با حمایت کامل از این شورا، اعلام کردند که آماده کمک در همه زمینه‌ها به این کشور هستند.

با وجود مخالفت مردمی، عربستان و امارات از شورای نظامی سودان حمایت کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روز پس از تعیین «عبدالفتاح البرهان» بعنوان رئیس جدید شورای انتقالی نظامی سودان و در حالی که تظاهرات همچنان علیه این شورا در جریان است؛ ریاض و ابوظبی حمایت کامل خود را از عبدالفتاح البرهان و شورای نظامی اعلام کردند.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) در بیانیه دیوان پادشاهی سعودی با تاریخی خواندن روابط دو کشور، آمده است که ریاض تحولات سودان و بیانیه شورای انتقالی نظامی را پیگیری و حمایت خود را از اقدامات این شورا اعلام می‌کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «پادشاهی [سعودی] از اقداماتی که شورا برای حفظ جان و دارایی‌های مردم انجام می‌دهد حمایت می‌کند و امیدوار است که این اقدامات موجب ثبات و امنیت شود و همچنین از مردم سودان نیز می‌خواهد تا منافع ملی را در ارجحیت قرار دهند.»

حکومت سعودی همچنین اعلام کرد که طبق دستور ملک سلمان، قرار است کمک‌های نفتی، گندم و دارو به سودان ارسال شود.

از سوی دیگر وزارت خارجه امارات متحده عربی نیز در بیانیه‌ای با تاریخی خواندن تحولات سودان، تعیین «عبدالفتاح البرهان» به عنوان رئیس شورای انتقالی نظامی را تبریک گفت و تأکید کرد که به قدرت مردم و ارتش سودان برای عبور از تهدیدات اعتماد کامل دارد.

ابوظبی همچنین از تمامی گروههای سیاسی و مردمی و نهادهای نظامی سودان خواست تا در راستای حفظ نهادهای قانونی، همبستگی و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تلاش کنند.

«عوض بن عوف» شامگاه روز جمعه، به دنبال اعتراض احزاب و گروههای سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، از سمت خود استعفا داد و «عبدالفتاح البرهان» را به جانشینی خود معرفی کرد. با این حال تظاهرات و اعتراضات مردمی و احزاب به تشکیل شورای انتقالی نظامی کماکان ادامه دارد و آن‌ها خواستار تشکیل یک دولت غیر نظامی هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول