اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

خادمیاران رضوی در رفع مشکلات فرهنگی موثر هستند

فرماندار شهرستان مهریز گفت: امروز جامعه به مشکلات فرهنگی دچار شده است و خادمیاران رضوی که نیروهایی داوطلب، متدین و خیرخواه هستند، می توانند در رفع این مشکلات موثر باشند.

خادمیاران رضوی در رفع مشکلات فرهنگی موثر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس در مهریز، فرماندار مهریز عصر امروز در نشست با اعضای شورای دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مهریز، با اشاره به حدیث سلسله الذهب خاطرنشان کرد: خادم یاران رضوی افرادی مؤمن و خیرخواه و موردعنایت حضرت علی ابن موسی‌الرضا (ع) هستند و به دلیل عشق و علاقه و ارادت خالصانه داوطلبانه در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار ضعیف جامعه خدمت می‌کنند.

رضا زارع زاده با اشاره به منشور ۸‌گانه مقام معظم رهبری افزود: بیانات رهبری در منشور ۸‌گانه عقبه و ریشه بسیار عمیقی دارد زیرا برگرفته از فرمان‌ها و احادیث ائمه اطهار (ع) است. اگر این منشور توسط خادم یاران رضوی در سطح کشور به کار گرفته شود موجب ثمرات پربرکت و ارزشمندی خواهد شد.

وی ادامه داد: خادم یاران داوطلبانه و بدون چشمداشت در راستای مسائلی تلاش می‌کنند که دستگاه‌های رسمی کشور باوجود حقوق و مزایا در آن امور موفق نبوده‌اند. محرومیت‌زدایی و مشکلات فرهنگی از عمده‌ترین مشکلات امروز جامعه است و متأسفانه در این مسائل هیچ نهادی متولی نیست و تلاش خادم یاران می‌تواند در رفع محرومیت و ترویج فرهنگ رضوی و سربلندی نظام اسلامی مؤثر باشد.

زارع زاده هم‌چنین تأکید کرد: قبل از انقلاب، هیئت‌های مذهبی و بعد از انقلاب نیروهای بسیجی و تشکل‌های مردمی درزمینهٔ های مختلف فرهنگی و اقتصادی فعالیت می‌کردند و این تلاش‌ها هم چنان ادامه دارد و جامعه به دلیل کمرنگ شدن معنویت و تهاجم فرهنگی دچار آفت شده است و از این حیث به کمک نیروهای متدین به‌ویژه خادمان رضوی نیازمند هستیم.

محمدحسین دهقانی زاده، مسئول دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این دفتر گفت: رسیدگی به افراد نیازمند، اعزام زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس از عمده‌ترین فعالیت‌های این دفتر است. همچنین در طرح قرار هشتم که در هشتم هرماه در مهریز برگزار می‌شود، خادم یاران با هر شغل و توانمندی از ۸ صبح تا ۸ شب خدمت‌رسانی می‌کنند. بزرگداشت هشت مناسبت ولادت و شهادت امام موسی بن جعفر (ع)، ولادت و شهادت امام رضا (ع)، ولادت و شهادت امام جواد (ع) و ولادت و وفات حضرت فاطمه معصومه (س) نیز از دیگر فعالیت‌های خادم یاران شهرستان مهریز است.

احمدعلی زارع زاده از اعضای این شورا با اشاره به مظلومیت حوزه فرهنگ تصریح کرد: انقلاب اسلامی انقلاب فرهنگی بود. دفاع مقدس و حرکت‌های جهادی در کشور به‌ویژه حضور نیروهای جهادی در مناطق زلزله‌زده و سیل‌زده نیز تحت تأثیر فرهنگ اسلامی است و خادم یاران رضوی نیز در ادامه این حرکت‌های ارزشمند تلاش می‌کنند در رفع مشکلات فرهنگی جامعه تاثیرگزار باشند.

 

انتهای پیام/۹۰۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول