اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

نقش مؤثر فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی در تقویت هویت ملی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: هم اکنون باید در کنار یادگیری مسائل آموزشی و علمی به توانمندسازی دانشجویان به عنوان آینده‌سازان جامعه بپردازیم.

نقش مؤثر فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی در تقویت هویت ملی

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم ، نشست سیاست‌گذاری نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور  غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بجنورد برگزار شد.

غفاری درخصوص نهادینه شدن توانمندسازی دانشگاه‌ها اظهار کرد:هم اکنون باید فرهنگ یادگیری مهارت و توانمندسازی در دانشگاه‌ها نهادینه شود و این امر را نیز باید بیشتر اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه اگر دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی دارای مهارت شوند کمتر آسیب خواهند دید، افزود: یکی از رویکردهای وزارت علوم، هم اکنون گسترش این امر مهم در مراکز آموزش عالی است. ما باید در مسیر پیوند دانشگاه و جامعه هرچه بیشتر تلاش کنیم و میدان دانشگاه‌ها را باید در حوزه وسیع‌تری درنظرگیریم.

وی در ادامه افزود: در سال‌های اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنار مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، آثاری درباره مسئولیت اجتماعی و مسائلی با وجهه اجتماعی و فرهنگی نظام آموزش عالی و نظام دانشگاهی ارائه کرده که در اول راه قرار دارد و باید تلاش‌های بیشتری در زمینه پیوند هرچه بیشتر حوزه‌های اجتماعی و علمی صورت گیرد.

 غفاری با اشاره به اینکه دانشجویان نیازمند احساس قدرت، معنا، خلاقیت و زایش هستند گفت: پاسخ‌گویی به این نیازها در چارچوب فعالیت‌های فرهنگی شکل می گیرد. وقتی صحبت از حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها می‌شود باید نگاهی به کار ویژه‌های دانشگاه‌ها کرد و از این حیث است که فعالیت‌های فرهنگی تعریف می‌شود. در دانشگاه ها در کنار مدرک تحصیلی، کسب توانمندی موثر در حل مسئله و اعتنای به پیامدهای فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم مدنظر است و وجود سرمایه فرهنگی موجب امید و بالندگی و نشاط و سرزندگی دانشگاه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درخصوص برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی اظهار کرد: هم اکنون هویت از هر حیثی نیاز به باز کاوی دارد.برای توانمند سازی دانشجویان باید بتوانیم مجموعه دانشگاهی را در زنجیره حیات اجتماعی و فرهنگی جامعه قرار دهیم و این پیوند لازم را باید به وجود بیاوریم. برای رشد و بالندگی، خود را شناختن و احساس ایرانی بودن و احساس خودی کردن، باید خود را شناخت که این امر با کارهای فرهنگی اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی نیز نباید نادیده گرفته شود، گفت: امسال به نام رونق تولید نامگذاری شده است که باید این امر را مهم را مدنظر قرار دهیم و دانشگاه‌ها بیش از گذشته در این حوزه فعالیت داشته باشند. باید این تعامل را هرچه بهتر برقرار کنیم که قطعاً از طریق گفت‌وگوها، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نمایشگاه‌ها مؤثر است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم بر توانمندسازی دانشجویان در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: هم اکنون باید در کنار یادگیری مسائل آموزشی و علمی به توانمندسازی این قشر که آینده‌سازان جامعه هستند بپردازیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول