اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برلین از ادامه صادرات تسلیحات به عربستان سعودی دفاع کرد

وزیر اقتصاد آلمان ادامه صادرات تسلیحات این کشور به عربستان سعودی را اقدامی در جهت پایبندی کشورش به قراردادهای مشترک با انگلیس و فرانسه ارزیابی کرد.

برلین از ادامه صادرات تسلیحات به عربستان سعودی دفاع کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پتر آلتمایر» وزیر اقتصاد آلمان از تصمیم دولت این کشور مبنی بر ادامه صادرات تسلیحات به عربستان سعودی دفاع کرد.

این مقام آلمانی در این مورد به روزنامه «پاسائر نوین پرس» گفت: «دولت آلمان در این زمینه به توافق رسیده است که نخست مهلت قانونی برای پروژه‌های تسلیحاتی را افزایش دهد. علاوه بر این وقتی از این پروژه‌های مشترک که ما هم در آنها مشارکت داریم، صحبت به میان می‌آید، ما در برابر فرانسه و بریتانیا مسئول هستیم. در این صورت ما باید قرارداد و قول‌هایمان را اجرایی کنیم.»

 

نشریه آلمانی اشپیگل دیروز (جمعه) نوشت که دولت آلمان در جریان نشست محرمانه شورای امنیت فدرال فروش سلاح به این کشورهای عضو ائتلاف عربی مهاجم به یمن را آزاد کرد. این موضوع در فهرستی که در اختیار وزارت اقتصاد آلمان قرار دارد، ذکر شده است.

در پی کشته شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد ریاض در کنسولگری سعودی در استانبول، آلمان صادرات تسلیحات به کشورهای یاد شده را متوقف کرد.کشورهای اروپایی از آلمان خواسته بودند تا ممنوعیت صادرات تسلیحات به کشورهای غرب آسیا را لغو کند.

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول