اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اقدامات نهاد انقلابی بنیاد مسکن در سال‌های پس از انقلاب قابل قبول بوده است

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز بنیاد مسکن در توسعه و عمران روستا نقش موثری دارد، گفت: این نهاد در ارتباط با بحث تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و ایجاد مسکن در روستاها و شهرها جایگاه ویژه‌ای دارد.

اقدامات نهاد انقلابی بنیاد مسکن در سال‌های پس از انقلاب قابل قبول بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در برنامه سالروز تاسیس بنیاد مسکن با اشاره به اینکه حساب 100 امام نخستین نهاد انقلابی و ارزشمند بوده است،گفت: این نهاد خدمات شایانی ارائه کرده است. 

استاندار زنجان به اهداف محرومیت زدایی از تاسیس بنیاد مسکن اشاره و بیان کرد: این نهاد هم اکنون تنوع خدماتی بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز بنیاد مسکن در توسعه و عمران روستا نقش موثری دارد، افزود: در ارتباط با بحث تامین مسکن برای اقشار کم درآمد و ایجاد مسکن در روستاها و شهرها جایگاه ویژه‌ای دارد. 

حقیقی با بیان اینکه مقاوم‌سازی و بهسازی و کمک به بازسازی مناطق آسیب دیده در دستور کار است، ادامه داد: بارندگی‌ها در روستاهای زنجان به واحدها آسیب وارد کرده که برای بازسازی آن ارائه طرح‌ها و اجرای آنها را در دستور کار قرار داده است. 

وی با اشاره به منطقی خواندن ارزیابی خسارت‌های وارده به خانه‌های روستایی بیان کرد: این خسارت در جلسه مدیریت بحران تصویب شده است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه موضوع پژوهش و آموزش در بنیاد مسکن بسیار مهم است، گفت: طرح منظومه روستایی از اقداماتی است که در بنیاد مسکن مورد توجه است. 

وی با بیان اینکه طرح هادی از سال 1368 در کشور آغاز شده است، بیان کرد: 98 درصد از روستاهای کشور دارای طرح هادی هستند که نشان دهنده اقدامات قابل قبول دولت است. 

حقیقی با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی واحدهای مسکن روستایی در آغاز کار 12 درصد بوده است، بیان کرد: این آمار در حال حاضر به 51 درصد رسیده که استان زنجان از کشور بهتر عمل کرده است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه تعیین اسناد روستایی خدمت قابل قبولی است که توسط دولت انجام شده است، ادامه داد: در سال‌جاری 2 هزار واحد وام اعطا خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه مشکل اعطای وام در شورای بانک‌ها حل شده است، افزود: قرار است، بنیاد مسکن و بانک‌ها فلوچارتی نحوه نظارت زنجیره‌ای را انجام دهند. 

حقیقی به رفتار سلیقه‌ای بانک‌ها در پرداخت تسهیلات وام مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی اشاره و تصریح کرد: باید براساس سهمیه تسهیلات واحدهای مسکونی به روستائیان ارائه شود. 

استاندار زنجان با اشاره به اینکه برای آسفالت‌ریزی در 130 روستا در استان زنجان برنامه‌ریزی شده است، ادامه داد: امسال مهم‌ترین وظیفه هر اداره‌ای ترسیم نقشه راه برای پنج فعالیت مهم ادارات است. 

وی با بیان اینکه طرح هادی 10 سال عمر دارد، اظهار کرد: طرح‌های هادی بالای این عمر باید بازنگری شود. 

حقیقی با اشاره به احداث 288 واحد مسکونی نیازمندان در زنجان ادامه داد: 150 واحد روستایی نیز در شهرستان‌ها با رفع مشکل زمین کلنگ‌زنی می‌شود. 

استاندار زنجان به افزایش ماندگاری مسافران از 25 به 48 ساعت در استان اشاره و عنوان کرد: حفظ این گام در سال آینده بسیار مهم است. 

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار منظومه روستایی نکته مهمی است، اظهار کرد: باید تلاش شود اقدامات را کاربردی کنیم.

انتهای پیام/73009/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول