اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظامی اسبق ونزوئلایی و حامی «گوایدو» به اتهام قاچاق کوکائین بازداشت شد

رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی ونزوئلا که از حامیان رهبر مخالفان این کشور است، به اتهام دست داشتن در قاچاق کوکائین در اسپانیا دستگیر شد.

نظامی اسبق ونزوئلایی و حامی «گوایدو» به اتهام قاچاق کوکائین بازداشت شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوگو کارواهال» رئیس پیشین سرویس اطلاعات نظامی ونزوئلا  در پی قرار بازداشت آمریکا در اسپانیا بازداشت شد.

 بنابر گزارش خبرگزاری راشاتودی، پلیس مادرید دیروز جمعه کارواهال را بازداشت کرد. وی احتمالا به آمریکا تحویل داده خواهد شد. او در سال ۲۰۱۴ به همکاری در زمینه انتقال حداکثر پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم از کوکائین از ونزوئلا به مکزیک متهم شده بود.

یکی از مقامات دادگاه ملی اسپانیا در این مورد به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «او روز شنبه در دادگاه حاضر خواهد شد تا اعلام کند که می خواهد با استرداد اعتراض کند یا خیر.»

این ژنرال پیشین ونزوئلا که به نام «الپولو» به معنای «جوجه» شهرت دارد متهم شده که از یکی از قاچاقچیان کلمبیایی حمایت کرده و به او اجازه داده است که پنج هزار و ۶۰۰ کیلوگرم کوکائین را به داخل و یا خارج از ونزوئلا منتقل کند.
کارواهال همچنین متهم است که برای نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به فارک در کلمبیا هم سلاح تهیه کرده است.

وی زمانی که در سال ۲۰۱۴ به ونزوئلا بازگشت،  تلاش کرد تا از مادورو فاصله بگیرد و در سال ۲۰۱۷ در اعتراض به برنامه دولت برای تشکیل مجمع قانون اساسی که قدرت  شورای ملی تحت کنترل مخالفان  را کاهش می دهد، از دولت مادورو خارج شد و با «خوان گوایدو» رهبر مخالفان اعلام همبستگی کرد.  ماه پیش رئیس‌جمهور ونزوئلا کارواهال را از نیروهای نظامی اخراج کرد و او را به خیانت به وطن متهم کرد.

خبرنگار: آزاده عطار

انتهای‌پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول