اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حضور 1700 ناظر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان

یک عضو کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان از حضور حدود 1700 ناظر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

حضور 1700 ناظر در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، زاوریش بایمالدینا یک عضو کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان از حضور احتمالی تعداد زیادی از ناظران بین المللی در انتخابات زودهنگام ریاست جمهور در این کشور خبر داد.

وی با بیان این که ثبت نام ناظران بعد از تصویب قطعنامه مربوطه از سوی کمیسیون مرکزی انتخابات آغاز می‌شود، گفت: از هم‌اکنون نیز می‌توان فعالیت های مربوط به ثبت نام را شروع کرد.

بایمالدینا افزود: دعوت نامه های مرتبط به تمام سازمان های بین المللی که ماموریت های خود را در این زمینه انجام می دهند، ارسال خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد تعداد ناظران بین المللی گفت: پاسخ این سوال دشوار است، اما با توجه به آمار انتخابات قبلی و غیر منتظره بودن وضعیت انتخابات سال جاری، ما حضور حدود 1600 تا 1700 ناظران را انتظار داریم.

کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان قوانین مربوط به سازمان‌دهی فعالیت ناظران کشورهای خارجی، سازمان های بین المللی، نمایندگان رسانه های خارجی در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سال جاری میلادی در قزاقستان را تصویب کرد.

ناظران کشورهای خارجی و سازمان های بین المللی می توانند مترجم همراه داشته باشند.

بنابه قوانین انتخابات قزاقستان، ناظران و سازمان های بین المللی به پیشنهاد وزارت امور خارجه این کشور مجوز فعالیت دریافت می کنند. به این ترتیب نمایندگان رسانه های خارجی می توانند با دریافت مجوز از وزارت امور خارجه بر انتخابات ریاست جمهوری این کشور نظارت کنند.

روند ثبت نام ناظران طبق حکم کمیسیون مرکزی انتخابات قزاقستان ساعت 18:00 به وقت محلی 5 روز قبل از انتخابات یعنی تا 3 ژوئن سال 2019 پایان می یابد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول