اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شاهین‌شهر:

موافق تعویق کنکور سراسری هستیم

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار درمجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان مناطق سیل‌زده کمک‌رسانی وامداد رسانی را به درس خواندن در شرایط بحرانی سیل ترجیح داده‌اند، به همین جهت در نامه‌ای با امضای جمعی از نمایندگان مجلس از دولت خواستیم که زمان برگزاری آزمون سراسری به احترام دانش‌آموزان استان‌های درگیر درسیل به تأخیر بیفتد.

موافق تعویق کنکور سراسری  هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شاهین‌شهر اظهار کرد: مدیریت منابع آب در کشور به‌گونه‌ای است که دریک سوی زاگرس یعنی استان خوزستان سیل در حال تخریب خانه‌های و مزارع کشاورزی مردم است و درسوی دیگر آن یعنی استان اصفهان فقر شدید منابع آبی و خشک‌سالی وجود دارد.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی به انسجام مردمی، حضور پررنگ نیروهای مسلح در کمک‌رسانی به آسیب دیدگان، تلاش دستگاه‌های دولتی امدادرسان در خدمات‌رسانی به سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: در سال آبی امسال در کوهرنگ 2 هزار و 4 میلی‌متر بارندگی شده که 5 برابر سال آبی پارسال است، اما مدیران منابع آب کشور در وزارت نیرو در سال‌های اخیر و دولت‌های گذشته به‌گونه‌ای مدیریت کرده‌اند که سیل‌های ویرانگر در استان‌های لرستان و خوزستان بر سرخانه‌ها و کاشانه مردم آوارشده اما در این‌سوی فلات مرکزی در بخش استان اصفهان فقط کمتر از 500 میلیون مترمکعب آب در پشت سد زاینده‌رود ذخیره‌شده است.

 وی خاطرنشان کرد: سرازیر شدن روان آب‌ها و رودخانه‌ها به حوضه آبریز کارون، کرخه و دز در استان خوزستان منجر به آن شده است که سدهای این استان چند بار پرشده و در حال تخلیه ذخایر این سدهاست و درحالی‌که در هر ثانیه 3 هزار و 100 مترمکعب آب از کارون به خلیج‌فارس می‌ریزد، حوضه دیگر آبریز زاگرس در استان اصفهان آبی ندارد که کشاورزان آن اراضی کشاورزی را آبیاری کنند.

حاجی دلیگانی ادامه داد: وزارت نیرو باید پاسخ دهد که چرا جلوی اجرای طرح انتقال آب تونل بهشت‌آباد را در چهارمحال و بختیاری که در سال 267 میلیون مترمکعب آب را پس از بهره‌برداری می‌توانست به زاینده‌رود انتقال دهد را گرفت و چرا برخی از افراد دریکی از استان‌ها مانع اجرای این طرح انتقال آب حوضه به حوضه شدند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت نیرو در سال‌های اخیر مدیریت درستی بر منابع آب نداشته و حتی تا 28 اسفند سال گذشته پیش‌بینی بارش‌های شدید را نکرد و اگر هم پیش‌بینی کرده بود به مردم اطلاع‌رسانی نکرد.

وی از این‌که دولت جواب رد به دعوت هیات رئیس مجلس برای پاسخ‌گویی در خصوص مسائل سیل در صحن علنی مجلس داد انتقاد و بیان کرد: درحالی‌که وزرای دعوت شده در تهران بودند به مجلس نیامدند و به‌نوعی دولت، کلاه سر نمایندگان مجلس گذاشت.

حاجی‌دلیگانی یادآوری کرد: مجلس طرح ترمیم خرابی‌های سیل اخیر را به مبلغ 27 هزار میلیارد تومان پیشنهاد کرده است و قابل‌تأمل است که آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در جلساتی که دراین‌باره از او دعوت کردیم شرکت نکرده است.

نمایندگان خواستار استیضاح یا سؤال از برخی از وزرا هستند

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی خبر داد که جمعی از نمایندگان مجلس خواهان استیضاح یا سؤال از وزیر نیرو به علت عملکرد این وزارتخانه در خصوص حوادث سیل اخیر هستند.

وی اضافه کرد: نمایندگان هرچند از عملکرد وزیر کشور شکایتی ندارند، اما خواهان پرسش از وزیر اقتصاد و دارایی درباره عملکرد وزارت‌خانه تحت مسؤولیتش هستند، به تأخیر افتادن معرفی رئیس جدید سازمان تأمین اجتماعی بر عملکرد این سازمان مهم تأثیر منفی گذاشته است.

موافق تأخیر در برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌های کشور هستیم

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سؤالی در خصوص نتیجه برگزاری آزمون سراسر دانشگاه‌های کشور با توجه به تعطیلی مدارس در برخی از استان‌های سیل‌زده کشور گفت: دانش آموزان مناطق سیل‌زده کمک‌رسانی وامداد رسانی را به درس خواندن در شرایط بحرانی سیل ترجیح داده‌اند، به همین جهت در نامه‌ای با امضای جمعی از نمایندگان مجلس از دولت خواستیم که زمان برگزاری آزمون سرا سری به احترام دانش‌آموزان استان‌های درگیر درسیل به تأخیر بیفتد.

پیشنهاد حضور با لباس سپاه در مجلس از سوی نمایندگان اصفهان

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درهمان شبی که وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای سیاسی و انتخاباتی به نفع نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم کودک‌کش صهیونیستی اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سازمانی تروریستی است، موضوع پوشیدن لباس سازمانی سپاه را به آقای ابوترابی نماینده نجف‌آباد در مجلس که باهم دریکی از اتاق‌های مجلس هم‌اتاق هستیم دادم و او از این تصمیم بنده استقبال کرد، سپس این پیشنهاد را با آقای پزشکیان، عارف، جعفری، ایمن زاده و حاجی‌بابایی مطرح کردم و همگی از این تصمیم استقبال کردند و گفتند که فردا با لباس سپاه در صحن مجلس حاضرخواهند شد.

وی افزود: سپس درخواست لباس سازمانی سپاه پاسداران را دادیم و صبح فردا همگی نمایندگان باافتخار این لباس مقدس مدافعان ملت ایران را به تن کردند، اگر آمریکا می‌دانست که روز بعد این تصمیم احمقانه آنان چه شور و ارادت قلبی به سپاه پاسداران در کشور به وجود می‌آورد شاید این تصمیم غلط را نمی‌گرفتند.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: این‌که آمریکا نام سپاه پاسداران را در لیست تروریست قرار می‌دهد و نشانگر آن است که این کشور دیگر هیچ گزینه نظامی علیه کشورمان روی میز ندارد، البته مسؤولان و قوای مسلح کشور از قبل خود را برای پاسخ متقابل و فوری علیه هر اقدام احتمالی آمریکا آماده کرده‌اند.

نسل‌های سوم و چهارم به دنبال تبیین بیانیه گام دوم و اجرای فرمان مقام معظم رهبری باشند

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی درباره صدور فرمان مقام معظم رهبری با موضوع بیانیه گام دوم یادآوری کرد: یکی از توصیه‌های مهم در این بیانیه درباره توجه به مسائل اقتصادی و این‌که اقتصاد قوی عامل سلطه ناپذیری و نفوذناپذیری کشور در برابر توطئه‌های دشمان است.

وی اظهار داشت: راهکار حل مسائل اقتصادی تکیه پرتوان داخلی  و زانو نزدن در برابر خواسته‌های جبهه استکباراست.

همه شهرهای دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار ردیف بودجه برای فاضلاب دارند

حاجی‌دلیگانی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران گفت که همه شهرهای دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و بر خوار، ردیف بودجه برای احداث شبکه‌های فاضلاب دارند و شبکه‌های فاضلاب برخی از شهرهای در حال پایان  و برخی دیگر درحالی‌که اجراست.

پیشنهاد زیرگذر شدن 4 کیلومتر از راه‌آهن سریع‌السیر تهران – اصفهان را به کارشناسان راه‌آهن 

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی درباره نحوه احداث چند کیلومتر پایانی راه‌آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان گفت: کارشناسان این طرح از امکان عملیاتی شدن 4 کیلومتر از این خط راه‌آهن در حوزه شهرستان برخوار خبر دادند و منتظر هستیم نظر نهایی خود را دراین‌باره اعلام کنند.

 پیگیر تکمیل آزادراه شرق اصفهان هستیم

وی  اظهار داشت: 98 درصد از قطعه اول آزادراه شرق اصفهان به پایان رسیده و پس از پرداخت طلب 9 ماهه به کارگران، قطعه دوم این آزادراه این طرح به‌تدریج درحالی‌که تکمیل شدن است.

حاجی‌دلیگانی افزود: علاوه بر این طرح احداث آزادراه دیگری به طول 29 کیلومتر بین دولت‌آباد و کنارگذر شرق اصفهان نیز در دست‌ساخت است.

تعطیلی 20 درصد واحدهای تولیدی شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه و بر خوار 

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که 20 درصد واحدهای تولید دو شهرستان شاهین‌شهر و میمه و بر خوار تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: با اعمال سیاست‌های تشویقی ریالی و ارزی و تأمین نقدینگی می‌توانیم واحدهای تعطیل‌شده را به مدار تولید بازگردانیم، علاوه بر این هر هفته جلساتی با واحدهای مشکل‌دار تولیدی برگزار می‌کنیم و برای حل مشکلات آن‌ها چاره‌جویی می‌کنیم.

حاجی‌دلیگانی در پایان گفت: برای تکمیل بیمارستان 96 تختخواب و درمانگاه تخصصی حبیب‌آباد امسال ردیف بودجه در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/63098/ج 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول