اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام پژمانفر:

نبود شبکه ارتباطی بین رسانه‌های انقلابی٬ فضا را برای سوءاستفاده طیف مقابل فراهم می‌کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: شبکه ارتباطی بین رسانه‌های انقلابی از جمله نشریات برای انجام اقدامات هماهنگی شکل نگرفته، این موضوع سبب شده، فضا برای جولان رسانه‌های طیف مقابل ایجاد شده است.

نبود شبکه ارتباطی بین رسانه‌های انقلابی٬ فضا را برای سوءاستفاده طیف مقابل فراهم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد٬ نصرالله پژمانفر ظهر امروز در گردهمایی فعالان نشریات دانشجویی کشور که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد٬ گفت: در زمان تصدی مسؤولیت کمیسیون فرهنگی مجلس٬ گزارشات مطالبه‌گرانه متعددی از حوزه‌های مرتبط با نهادهای فرهنگی به دست این کمیسیون می‌رسید که نهایت تلاش برای رفع کاستی‌ها صورت می‌گرفت.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از حوزه‌های مرتبط با کمیسیون فرهنگی٬ صداوسیما است، اما باید گفت، مجلس اختیار چندانی در وضع قوانین برای مدیریت این فضا ندارد و این سازمان به‌صورت پراکنده و قانون‌های نامشخص اداره می‌شود.

وی با یادآوری هماهنگی و سیر مشخصی که در بین رسانه‌های مخالف جریان انقلاب وجود دارد٬ تاکید کرد: نبود شبکه ارتباطی و هماهنگی بین رسانه‌های انقلابی از جمله نشریات و انجام اقدامات پراکنده آن‌ها سبب شده تا فضا برای جولان و سوءاستفاده رسانه‌های طیف مقابل ایجاد شده است.

پژمانفر تصریح کرد: حوزه فرهنگ با پذیرش قلبی و فردی افراد رابطه تنگاتنگ دارد و صرفا با وضع قوانین نمی‌توان تغییر عمیق در این زمینه ایجاد کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در توضیح چرایی نبود گسترش موضوع شفاف‌سازی بین نمایندگان٬ یادآور شد: خلا شفاف‌سازی بین نمایندگان مجلس به‌دلیل تصویب نشدن قانون آن است، اما این دلیل بر محدودیت نمایندگان در اجرای خودجوش شفاف‌سازی نمی‌شود، به عنوان مثال٬ ۷۰ نماینده که به طرح شفاف‌سازی آرا، رأی مثبت دادند٬ بعد از تصویب نشدن به صورت فردی آن را اجرا کردند.

وی بیان کرد: بی‌توجهی دولت به حل مسائل اقتصادی مردم از جمله تأمین محصولات غذایی چون گندم٬ برای سوءاستفاده دلالان و در نتیجه افزایش حجم مشکلات معیشتی٬ زمینه‌سازی می‌کند.

پژمانفر تاکید کرد: برخی بر این باورند که دانشجو در لاک خود فرو رفته و نسبت به جامعه خود بی‌اعتنا است، در صورت حقیقت٬ روحیه مطالبه‌گری در حوزه نقش اجتماعی مسؤولان به‌ویژه نمایندگان مجلس باید تقویت شده و مستمر باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ابزار مجلس برای دخالت و تأثیرگذاری بر تصمیمات اجرایی٬ در تذکرات کتبی و شفاهی٬ سؤال و در نهایت استیضاح خلاصه می‌شود و البته از همین اختیارات هم می‌توان برای ملزم کردن مسؤولان اجرایی به انجام وظیفه و رفع مشکلات مردم استفاده کرد.

وی در خصوص رعایت قوانین تصویب شده تصریح کرد: قوانینی که در مجلس بررسی و تصویب می‌شود مانند فیلترینگ پیام‌رسان تلگرام٬ از جانب همه به‌ویژه مسؤولان لازم به اجرا است، اما وقتی امثال کسانی مانند وزیر امور خارجه به عنوان یک مقام کشوری٬ از آن تبعیت نکنند٬ از جانب عموم جامعه هم رعایت نمی‌شود.

پژمانفر ادامه داد: یکی از مسائلی که در شورای انقلاب فرهنگی با آن مواجه هستیم٬ درگیری با رئیس جمهور برای منظم برگزار کردن جلسه است و درباره میزان تأثیرگذاری و اجرایی شدن مصوبات این شورا نیز باید گفت، به‌دلیل اینکه ریاست شورا در ۶ سال گذشته با رئیس جمهور بوده و وی هیچ اقدامی برای ابلاغ کردن دستور مصوبات نکرده‌ است٬ نمی‌توانیم آن‌ها را به صورت الزام در بیاوریم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درباره حمایتی که نماینده مجلس می‌تواند از دانشجویان داشته باشد٬ اضافه کرد: اگر حلقه ارتباط مستمر بین دو طرف شکل گرفته و مطالبه‌گری دانشجو و بیان درخواست‌ها و مشکلات وی تداوم داشته باشد٬ موجب افزایش ارتباط و در نتیجه حمایت نماینده از دانشجو در حل مشکل او می‌شود.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی٬ آن دسته از نمایندگانی که در راستای حمایت از مردم٬ با اقدامات نادرست دولت مقابله می‌کنند٬ در معرض اتهام قرار می‌گیرند که این لزوم حمایت متقابل قشر انقلابی دانشگاه از این دسته از نمایندگان را می‌رساند.

پژمانفر تاکید کرد: برخی تلاش می‌کنند تا حضور مردم در صحنه سیاسی کشور را به زمان انتخابات و راهپیمایی‌ها خلاصه کنند، اما برخلاف این تصور٬ هرچه ارتباط جامعه با مسؤولان و تأثیرگذاری بر تصمیمات بیشتر باشد٬ حل مشکلات و چالش‌های کشور با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد که لازمه آن ایجاد یک شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حضور قشر دانشجو نیز در عرصه سیاسی نباید به صورت نقش پیاده‌نظام جناح سیاسی اجرا شود و دانشجویان با تقویت روحیه انقلابی و مطالبه‌گری و استمرار آن٬ مسؤولان را مجبور به عقب‌نشینی از موضع خود کنند.

وی گفت: فضای نقد را نباید با فضای حاکم بر تخریب که در آن تهمت و دروغ موج می‌زند٬ ادغام کرد و نقد باید منصفانه بوده و فضای آن مدیریت شود.

پژمانفر افزود: به‌دلیل عملکرد ناقص این مقام مسؤول و هزینه‌ای که کشور بابت سیاست‌های خارجی دولت وی پرداخته٬ موافق استیضاح هستم، اما فعلا بستر و حمایت لازم برای این اقدام فراهم نیست.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول