اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«نظربایوا»: انتخابات آتی ریاست جمهوری توسعه کشور را در برخواهد داشت

رئیس سنای قزاقستان گفت: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تاثیر زیادی بر آینده، توسعه و رونق کشور خواهد داشت.

«نظربایوا»: انتخابات آتی ریاست جمهوری توسعه کشور را در برخواهد داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دریغا نظربایوا» رئیس سنای قزاقستان تصمیم «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور موقت این کشور در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری را صحیح و به موقع عنوان کرد.

وی با بیان اینکه 9 آوریل سال جاری رئیس جمهور موقت قزاقستان حکمی را در مورد برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری به امضا رساند، گفت: مطمئن هستم که این تصمیم صحیح و به موقع است، زیرا صلح، آرامش و ثبات اقتصادی در نزد مردم قزاقستان بیشترین ارزش را دارد.

نظربایوا افزود: به این دلیل مردم قزاقستان در انتظار تایید قانونی تداوم مسیر استراتژیک پیشوای ملت است.

وی گفت: طی سال‌های استقلال مدل توسعه قزاقستان در عرصه بین المللی نمونه یک ترکیب هماهنگ ارزش‌های توسعه اقتصادی، ثبات اجتماعی و درک متقابل بین اقوام مختلف شناخته شده است.

نظربایوا با بیان اینکه انتخابات آتی ریاست جمهوری بار دیگر فرزانگی و آمادگی جامعه ما را ثابت و انگیزه جدیدی برای توسعه و پیشرفت این کشور ایجاد می‌کند، گفت: حکم رئیس جمهور در این خصوص امکان آغاز حرکت در این مسیر برای حل مشکلات جامعه را در حال حاضر، فراهم می‌کند.

وی افزود: طبق قانون اساسی قزاقستان، انتخابات باید ظرف 2 ماه برگزار شود و ماموریت مشترک ما این است که به این کمپین کمک کنیم تا بر اساس قوانین کشور صورت گیرد.

نظربایف در این راستا بر سهم نمایندگان سنای قزاقستان تاکید و گفت: شما به طور مستقیم با مردم در مناطق مختلف کشور ارتباط دارید و از امید و آرزوهای مردم قزاقستان مطلع هستید.

رئیس سنای قزاقستان گفت: انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری تاثیر بزرگی بر آینده کشور، توسعه و رونق آن خواهد داشت و انتخاب آزاد شهروندان یکی از دستاوردهای قزاقستان مستقل است.

وی در پایان اظهار داشت: وظیفه مشترک همه ما تامین عدالت، قانون و شفافیت انتخابات ریاست جمهوری در قزاقستان است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول