اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خبر داد

خسارت سیل به بیش از 2500 واحد مسکونی در آق‎قلا/ اعطای تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل‎زده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از خسارت سیل به بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی در آق‎قلا خبر داد.

خسارت سیل به بیش از 2500 واحد مسکونی در آق‎قلا/ اعطای تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی سیل‎زده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدتقی زمانی‎نژاد صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 500 واحد مسکونی در آق‎قلا در سیل اخیر دچار خسارت شدند که حدود 30 درصد این واحدها تخریبی هستند.

وی با بیان اینکه به واحدهای مسکونی تخریبی در شهرها 50 میلیون تومان تسهیلات و 12 میلیون تومان بلاعوض اعطاء می‎شود، افزود: به واحدهای مسکونی تخریبی در روستاها تسهیلات 40 میلیون تومانی به همراه 10 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت خواهد شد.

*سیمان و پروانه ساخت رایگان برای واحدهای مسکونی سیل‌زده

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به اینکه برای همه واحدهای تعمیری تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون تومان بلاعوض اعطا می‎شود، یادآور شد: همه سیل‎زدگانی که منازل آنها بر اثر سیل دچار آبگرفتگی شد و به اثاثیه منزل آنها خسارت وارد شد تسهیلات 15 میلیون تومانی به همراه پنج میلیون تومان بلاعوض پرداخت خواهد شد.

زمانی‎نژاد با بیان اینکه تاکنون آب در حدود 70 درصد از شهر آق‎قلا فروکش کرده است، ابراز کرد: در مناطقی که آب فروکش کرده بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‎دیده در اسرع وقت آغاز خواهیم کرد و در روزهای گذشته عملیات اجرایی نخستین واحد مسکونی روستایی کلنگ‎زنی شده است.

وی با بیان اینکه برای تمامی این واحدهای مسکونی سیمان و پروانه ساخت رایگان است، اذعان کرد: امید است با همت، تلاش و مشارکت مردم منازل مسکونی مقاوم با رعایت اصول نکات مهندسی احداث شود.

انتهای پیام/83018/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول