اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

هیأت ایرانی در کاراکاس اعلام کرد

آمادگی ایران برای کمک به ونزوئلا جهت عبور از وضعیت سیاسی موجود و مقابله با دخالت‌های غیرقانونی خارجی

هیأت ایرانی به ریاست «محسن بهاروند» مدیرکل آمریکای وزارت خارجه در کاراکاس آمادگی ایران برای کمک به ونزوئلا جهت عبور از وضعیت سیاسی موجود و مقابله با دخالت‌های غیرقانونی خارجی را اعلام کرد.

آمادگی ایران برای کمک به ونزوئلا جهت عبور از وضعیت سیاسی موجود و مقابله با دخالت‌های غیرقانونی خارجی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محسن بهاروند» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ونزوئلا سفر کرده است، با وزیر امور خارجه این کشور ملاقات کرد.

در این ملاقات ضمن مرور مسائل جاری مهم در روابط دو کشور، راه‌های توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط بررسی و بر گسترش روابط در حوزه‌های جدید سیاسی و اقتصادی تاکید شد.

در این دیدار، هیأت ایرانی آمادگی کشورمان را برای کمک به ونزوئلا جهت عبور از وضعیت سیاسی موجود و مقابله با دخالت‌های غیر قانونی خارجی در آن کشور اعلام و طرفین رفتارهای خصمانه و غیر قانونی آمریکا از جمله دخالت در امور داخلی سایر کشورها را تقبیح و آن را محکوم به شکست خواندند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا از حمایت‌های کشورمان از مردم و دولت ونزوئلا قدردانی کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این سفر با بسیاری از کشورهای مستقل جهان رایزنی کرده و در تلاش است تا هماهنگی و گسترش همکاری‌های کشورهای دوست و همفکر در رابطه با حمایت از ونزوئلا را افزایش دهد.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ونزوئلا علاوه بر وزیر امور خارجه این کشور، با معاون رئیس جمهور و وزیر برنامه ریزی، وزیر راه و ترابری ونزوئلا نیز دیدار کرده است.

در این سفر، هیأتی متشکل از کارشناسان و متخصصان مختلف از جمله در زمینه دفاعی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می‌کنند.

گفتنی است «محسن بهاروند» دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان 14 اسفند ماه 1397 به منظور گفت‌‌وگو با مقامات روسیه در خصوص تحولات ونزوئلا به مسکو سفر کرد و 15 اسفند با «باریسنکو گئورگی یوگنیوویچ» مدیرکل آمریکای شمالی و «آلکساندر شتینین» مدیرکل آمریکای جنوبی وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

«روبن داریو مولینا» معاون آسیا، خاورمیانه و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز اوایل اسفند ماه سال گذشته (1397) به تهران سفر و با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول